COMMUNITY MANAGEMENT

Niste aktivno prisutni na društvenim mrežama poput Facebooka i Instagrama? Tada propuštate priliku za poboljšanje poslovnih rezultata Vaše tvrtke i jačanje reputacije brenda među kupcima.
ili idi na

Što je community management i zašto danas IN?

Zapošljavate li vlastitog PR stručnjaka? Ako je odgovor potvrdan, onda smo sigurni da u potpunosti razumijete koliko je važno njegovati javni ugled tvrtke. Javnost na internetu su DRUŠTVENE MREŽE, a PR stručnjak za društvene mreže je COMMUNITY MANAGER. Posao community managera je upravljanje poslovnim profilima tvrtki na društvenim mrežama poput Facebooka, Instagrama, Twittera, YouTubea, LinkedIna, Google Plusa, Pinteresta i drugih. Upravljanje i održavanje profila na društvenim mrežama podrazumijeva redovitu KOMUNIKACIJU s pratiteljima Vaših poslovnih profila, odnosno s Vašim fanovima ili followerima. Komunikacija na društvenim mrežama uvijek je dvosmjerna. Svaki pratitelj može Vas izravno kontaktirati vezano za Vaš proizvod ili uslugu. Stoga, community management ujedno je i korisnička podrška! Drugi dio posla community menadžera odnosi se na izradu i objavu kvalitetnog sadržaja, tj. COPYWRITING. “Sadržaj je kralj” (eng. Content is King), kažu najveći svjetski CM stručnjaci. Sadržaj je ono što zadržava i angažira Vaše followere na Facebooku i Instagramu. Ciljani statusi i tekstovi koje korisnici žele čitati, lajkati i dijeliti djelo su dobrog copywritera. *Community management nije isključivo vezan za vođenje profila na društvenim mrežama. Naime, community manager može biti zadužen i za upravljanje online reputacijom na CIJELOM internetu, uključujući i komunikaciju s fanovima brenda na forumima, news portalima i privatnim blogovima.

Što radi community manager?

…osim pisanja statusa na Facebooku : – )

Upravlja profilima na društvenim mrežama

Community menadžment ne odnosi se samo na vođenje Facebook stranica. Posljednja istraživanja pokazuju kako je druga najpopularnija mreža među korisnicima iz Hrvatske upravo – Instagram. Također, ovdje treba pridodati i YouTube, Twitter, Pinterest, LinkedIn i Google Plus. Svaka društvena mreža ima vlastita pravila objave sadržaja, komunikacije s fanovima i social media marketinga. Također, i Vaši korisnici očekuju drugačiji pristup i sadržaj ovisno o platformi na kojoj Vas prate.

Izrađuje i objavljuje kvalitetan sadržaj

Twitter služi za objavu kraćih statusa, Instagram i Pinterest za objavu vizualnog sadržaja, YouTube za dijeljenje videa, a LinkedIn za informiranje o samoj tvrtki. S druge pak strane, Facebook i Google+ omogućuju objavu i dijeljenje kombiniranog sadržaja. Sadržaj može biti kraći status (npr. marketinška poruka ili važna obavijest), ciljani tekst o proizvodu ili usluzi, slika (jer govori 1.000 riječi), video (jer govori i više od toga!), infografika, e-knjiga i dr.

Komunicira s fanovima brenda

Izravna komunikacija s korisnicima koji prate Vaš brend najvažnije je zaduženje community managera. To nisu samo poruke u Facebook Messengeru ili Instagram Directu. Komunikacija podrazumijeva i promptne odgovore na komentare i recenzije Vaših followera. Community manager mora biti obrazovan, pismen i kreativan. Zapamtite, Vaš online ugled ovisi o njegovom trudu i radu.

Izvještava vlasnika profila o učincima community managementa

Rezultati svakog pothvata na internetu moraju biti mjerljivi. Drugačija situacija nije niti ovdje. Community manager mora najmanje jednom mjesečno podnijeti izvještaj o stanju poslovnih profila i njihovom napretku. Napredak se očituje u povećanju broja aktivnih followera, tj. u povećanju broja interakcija korisnika s Vašim profilom. Interakcija podrazumijeva lajkanje, sheranje i komentiranje objavljenog sadržaja. Naši izvještaji su u realnom vremenu. Stoga, rezultate našeg rada možete pratiti svakodnevno.

Možete li sami upravljati svojim poslovnim profilima?

Naravno, nije community management atomska fizika. Ali, posao jest. Ako imate dovoljno vremena i volje svakodnevno kreirati sadržaj i odgovarati na poruke i komentare korisnika, potičemo Vas da se okušate kao community manager. U međuvremenu, nabrojat ćemo nekoliko prednosti i profesionalnog i samostalnog community managementa.

Prednosti PROFESIONALNOG community managementa

Redovita objava novog sadržaja: to nam je posao! Iako potičemo samostalni community management, često vidimo kako početni entuzijazam poduzetnika vrlo brzo splasne. Jednostavno, redovito održavanje profila zahtijeva vrijeme i volju. Svaki dan!

Kvaliteta sadržaja: nećemo dovoditi u sumnju kako samostalna kreacija sadržaja nužno mora biti lošija od profesionalne kreacije. Ipak, za kvalitetan sadržaj potrebni su, ponovno, vrijeme i volja. Primjerice, kreiranje infografike može uzeti i do nekoliko sati dnevno, a kompilacija video sadržaja i do nekoliko dana. Imate li toliko vremena?

Profesionalni alati: uređivanje slika i videa nije moguće bez dobrog softwarea. No, dobar software danas je potreban i za istraživanje popularnih tema na internetu prije početka pisanja ciljanih tekstova, tj. copywritinga.

Prednosti SAMOSTALNOG community managementa

Cijena: samostalno upravljanje društvenim profilima ne iziskuje dodatne troškove.

Poznavanje tvrtke: ovo je velika prednost samostalnog community managementa. Naime, prije nego digitalna agencija preuzme vođenje Vaših profila, mora se upoznati s Vašom tvrtkom, brendom, proizvodima i kupcima.

Usredotočite se na vlastiti posao i prepustite community management profesionalcima.

Community management i social media marketing za rast Vaše tvrtke
Dok community manager objavljuje sadržaj i komunicira s postojećom bazom Vaših pratitelja, social media marketer izradit će kampanju na društvenim mrežama i povećati broj fanova Vašeg brenda. Kombinacijom ciljanih oglasa i promptne korisničke podrške, Vaša online reputacija bit će na zadovoljavajućem nivou. No, ukoliko još uvijek nemate vlastitu web stranicu, propuštate kompletirati online promociju Vašeg poslovanja. Osim community managementa i marketinga na društvenim mrežama, pružamo i uslugu izrade web stranica.
Stoga, predlažemo Vam da pogledate i naše preostale web usluge:
Izrada web stranica
Kvalitetna web stranica zlata vrijedi. To je prostor na internetu koji pripada isključivo Vašem brendu. Uz moderan CMS, samostalna izmjena sadržaja na web stranici nikad nije bila lakša.
SEO optimizacija
Optimizacija web stranice osigurava bolju poziciju stranice u rezultatima pretraživanja na Googleu. Bolja pozicija jamči i veći broj posjetitelja stranice te, posljedično, bolje rezultate prodaje.
Optimizacija konverzije
Konverzija je pojam koji označava željenu radnju posjetitelja na web stranici. Svrha optimizacije konverzije je povećanje prodaje, registracije korisnika, pretplata na newsletter ili bilo koje druge radnje na stranici.
Google Adwords
Oglašavanje na Google tražilici najefikasniji je oblik internet marketinga: oglasi se prikazuju samo onim korisnicima koji pretražuju zadane ključne riječi, a oglašavanje se plaća po kliku na oglas.
Email marketing
Email ili newsletter marketing jedan je od najisplativijih marketinških kanala na internetu. Po vrlo povoljnim cijenama, redoviti se newsletter šalje isključivo korisnicima koji su pristali primati ga.
Content marketing
Content marketing je marketing pomoću sadržaja. Kvalitetan sadržaj dominira internetom i njegova marketinška vrijednost je ogromna. “Content is King“, s pravom kažu stručnjaci za marketing.
Upravljanje reputacijom
Online reputacija gradi se i jača izravnom komunikacijom s postojećim i budućim kupcima Vaših proizvoda i usluga: na društvenim mrežama, forumima, stranicama za recenzije, blogovima itd.
Grafički dizajn
Vizualni identitet je važan faktor online uspješnosti. Kvaliteta izrade logotipa, promotivnih materijala, video sadržaja i drugih usluga grafičkog dizajna govore mnogo i o samoj tvrtki i njezinom brendu.