SEO OPTIMIZACIJA

Optimizacija web stranica jedna je od najpopularnijih usluga digitalnog marketinga. Primarna svrha SEO optimizacije je POVEĆANJE BROJA POSJETITELJA Vaše web stranice. S druge pak strane, kvalitetnom optimizacijom umanjuju se troškovi oglašavanja na internetu, te jača online reputacija Vaše tvrtke i brenda.

Što je SEO optimizacija?

SEO (eng. Search Engine Optimization) je proces optimizacije web stranice prema 200+ faktora koji izravno utječu na POZICIONIRANJE Vaše web stranice na stranici rezultata pretraživanja (eng. SERP – Search Engine Results Page).

Pojednostavljeno, svaku web stranicu moguće je pronaći na tražilicama poput Googlea, Binga, Yahooa ili Yandexa. No, nije svaka stranica jednako pozicionirana u rezultatima pretraživanja. Neke stranice su ispred drugih (konkurentskih) stranica zahvaljujući boljoj SEO optimizaciji.

Koji je cilj optimizacije stranica?

Ultimativni cilj SEO optimizacije je BOLJA pozicija Vaše web stranice na internetskim tražilicama za određene ključne riječi (eng. Keywords) koje Vaši potencijalni klijenti pretražuju neposredno prije kupnje proizvoda ili usluga.

Primjerice, ako iznajmljujete smještaj u Novalji, SEO optimizacija pomoći će da web stranica Vašeg smještaja bude među prvim rezultatima na Googleu kad potencijalni kupac pretražuje ključne riječi poput “Novalja apartmani” ili “privatni smještaj Novalja” u Google tražilici.

SVRHA SEO OPTIMIZACIJE WEB STRANICE ZA TRAŽILICE JE…

…povećanje broja posjetitelja stranice, odnosno privlačenje kvalitetnog prometa na stranicu.

Koje su prednosti dobro optimizirane web stranice?

Bezbroj je prednosti, vjerujte nam  : – )

NIŽI TROŠKOVI VAŠEG INTERNET MARKETINGA

Optimizirana web stranica postiže bolju poziciju, tj. vidljivost na Google tražilici. Stoga, mjesečni trošak Vašeg online marketinga mogao bi se znatno smanjiti. Također, pravilno optimizirana stranica postiže i nižu cijenu prilikom oglašavanja! Naime, Google Ads jamči nižu cijenu klika na oglas (eng. PPC – Pay Per Click) optimiziranim stranicama.

VEĆI BROJ POSJETITELJA VAŠE WEB STRANICE

Kao što smo već više puta naveli, svrha optimizacije web stranica za tražilice je povećanje organskog prometa na stranici. No, posjetitelji ne moraju nužno doći putem Googlea ili bilo koje druge tražilice. Naime, SEO podrazumijeva i Off-Page optimizaciju, zahvaljujući kojoj Vaši posjetitelji mogu pristići s društvenih mreža, foruma, stranica za recenzije, blogova i sl.

KVALITETNIJI PROMET NA WEB STRANICI

Broj posjetitelja nije uvijek dobar pokazatelj optimiziranosti web stranice. Primjerice, ukoliko putem stranice prezentirate usluge za hrvatsko tržište, a većina posjetitelja dolazi iz Kine, tada možemo zaključiti kako Vaša stranica nije dobro optimizirana. Stoga, pored količine prometa (kvantiteta) na web stranici, još je važnija kvaliteta tog prometa.

POVEĆANJE PRODAJE

Kad se zadovolje oba kriterija prometa na stranici, tj. kad imate velik broj posjetitelja (kvantiteta) koji su uistinu zainteresirani za Vaše proizvode i usluge (kvaliteta), tada rezultati prodaje neće trpjeti. Kvantiteta i kvaliteta prometa na stranici postižu se SEO optimizacijom.

JAČANJE ONLINE REPUTACIJE I VIDLJIVOSTI

Neposredna korist SEO optimizacije je bolji ranking stranice za određene ključne riječi u rezultatima Google pretraživanja. S druge pak strane, posredna korist optimizacije je jačanje online reputacije među potencijalnim kupcima. Naime, povećanjem vidljivosti na tražilicama i društvenim mrežama, raste i popularnost Vašeg brenda.

SEO OPTIMIZACIJA IMA DUGOROČNE BENEFITE

Razlika između online oglašavanja i optimizacije web stranica je u trajnosti benefita. Prilikom oglašavanja, rezultati su instantni, ali kratkotrajni: završetkom oglašavanja završavaju i benefiti. S druge strane, SEO optimizacija ne pruža instantne rezultate, no njezine posljedice su dugotrajne. Stoga, SEO optimizaciju možemo smatrati dugoročnom strategijom internet marketinga.

Interesira Vas OPTIMIZACIJA STOPE KONVERZIJE posjetitelja stranice?

Optimizacija za tražilice osigurava kvalitetan promet na stranici, dok optimizacija stope konverzije (eng. CRO – Conversion Rate Optimization) omogućava pretvaranje posjetitelja u kupce Vaših proizvoda i usluga. Iako osnovna SEO optimizacija web stranica može povećati online prodaju, ona je primarno usmjerena ka dovođenju ciljane publike na stranicu. S druge pak strane, optimizacijom konverzije povećat će se postotak aktivnih posjetitelja Vaše web stranice.

On-Page optimizacija web stranice

Osnovna optimizacija web stranica započinje već na samoj stranici.

Jesu li naslovi, podnaslovi i tekstovi na Vašoj web stranici u skladu s pravilima On-Page/On-Site optimizacije? Sadrže li Vaše META oznake najbolje ključne riječi, te imaju li zadovoljavajući broj znakova? Posjeduju li sve slike na Vašoj stranici adekvatne ALT atribute i jesu li dovoljno komprimirane za brže učitavanje?

Što je s URL strukturom, mapom web stranice (eng. Sitemap) ili unutarnjim linkanjem (eng. Interlinking), te imate li linkove prema nepostojećem sadržaju (eng. Broken Links), što može naštetiti poziciji Vaše stranice na Googleu?

A brzina učitavanja Vaše stranice? Provjerite besplatno na GTmetrix.com ili Google PageSpeed Insights.

Ovo je samo jedan manji dio On-Page SEO faktora. Potrebno je naglasiti kako SEO faktori nisu fiksna kategorija. Drugim riječima, oni se mijenjaju ili nadopunjuju i do nekoliko puta godišnje. Stoga, ukoliko je Vaša web stranica već jednom bila optimizirana u skladu s najboljom praksom, to danas više ne mora biti slučaj!

Prilagodbom On-Page SEO faktora aktualnim parametrima, Vaša web stranica postat će search engine friendly. Pojednostavljeno, Vaša web stranica bit će u skladu s Googleovim pravilima za SEO optimizaciju stranica. To će doprinijeti dobrom rangiranju Vaše stranice u Googleovim rezultatima pretraživanja.

On-Page SEO optimizacija je must-have i ne postoji opravdani razlog da se ne izvrši. Neoptimizirana web stranica osuđena je na online izolaciju i loše korisničko iskustvo (eng. UX – User Experience). Ne moramo niti elaborirati što to znači za Vaše poslovanje na internetu.

Pozitivna je okolnost što se On-Page optimizacija može odraditi u relativno kratkom roku i prilično povoljno.

Off-Page optimizacija web stranica

Off-Page optimizacija je tehnika kojom povećavamo AUTORITET Vaše web stranice (eng. Page Authority i Domain Authority).

Razmislite o sljedećem primjeru: hoće li potencijalni klijenti prije surađivati s provjerenom i razvikanom tvrtkom ili s tek nekim sumnjivim startupom? Slično razmišlja i Google kad rangira web stranice u svojim rezultatima pretraživanja.

Cilj internetskih tražilica je ponuditi relevante rezultate pretraživanja. Stoga, među prvim rezultatima na Googleu gotovo uvijek se nalaze web stranice s visokim autoritetom u odnosu na druge (konkurentske) stranice.

Kako se gradi autoritet web stranice, tj. internet domene koju koristite? Jako teško :-).

Ovo je najzahtjevniji dio SEO optimizacije uopće. Tehnika je mnogo, ali sve se svode na obradu sljedeća 2 faktora:

(1) Povećanje broja internetskih poveznica koje upućuju na Vašu web lokaciju (tzv. Link Building tehnika)

(2) Jačanje utjecaja Vašeg brenda na društvenim mrežama, forumima, stranicama za recenzije i sl. (eng. Brand Awareness)

Link Building ili izgradnja linkova najutjecajniji je faktor Off-Page SEO optimizacije. Cilj je “izgraditi” što više KVALITETNIH linkova, koji će u naslovu sadržavati ključnu riječ (eng. Anchor Text), te upućivati prema Vašoj internet domeni (eng. Dofollow Links i Nofollow links). Ukoliko ti linkovi ne dolaze od kvalitetnih izvora, tj. od web stranica s visokim autoritetom, tada oni mogu biti pogubni za rejting Vaše stranice!

Stoga, izgradnja linkova jedna je od najvažnijih tehnika SEO optimizacije, no istovremeno je i najteža. Link Building je dugotrajan i zahtjevan proces, a njegovi rezultati vidljivi su tek kroz nekoliko mjeseci.

Možete li sami optimizirati svoju web stranicu?

Naravno, ako poznajete Googleova pravila optimizacije, SEO faktore i tehnike implementacije, te uz to posjedujete i vrhunske programe za analizu web stranica i link building. No, nije na odmet imati i ponešto prethodnog iskustva, pratiti nove SEO trendove i znati određene trikove :-).

U suprotnom, mogli biste dugoročno naštetiti položaju Vaše web stranice na pretraživaču, uništiti online reputaciju brenda i – posljedično – skupo plaćati dodatno oglašavanje na internetu.

Neoptimizirana web stranica nema šanse na internetu. Zatražite besplatnu SEO analizu Vaše stranice!

SEO optimizacija i internet marketing dobitna su kombinacija!
Imate web stranicu i dobro je optimizirana? Odlično, 50% posla ste odradili. Druga polovica otpada na internet marketing. Iako SEO optimizacija umanjuje troškove digitalnog marketinga, ista ga ne može u potpunosti eliminirati. Konačno, pametnim internet marketingom posredno utječete i na optimizaciju: veći promet na stranici, bolji CTR – Click-through Rate, aktivniji profili na društvenim mrežama itd.
Stoga, predlažemo Vam da pogledate i naše preostale web usluge:
Izrada web stranica
Kvalitetna web stranica zlata vrijedi. To je prostor na internetu koji pripada isključivo Vašem brendu. Uz moderan CMS, samostalna izmjena sadržaja na web stranici nikad nije bila lakša.
Optimizacija konverzije
Konverzija je pojam koji označava željenu radnju posjetitelja na web stranici. Svrha optimizacije konverzije je povećanje prodaje, registracije korisnika, pretplata na newsletter ili bilo koje druge radnje na stranici.
Google Ads (Adwords)

Oglašavanje na Google tražilici najefikasniji je oblik internet marketinga: oglasi se prikazuju samo onim korisnicima koji pretražuju zadane ključne riječi, a oglašavanje se plaća po kliku na oglas (PPC marketing).

Društvene mreže
Marketing na društvenim mrežama nikad nije bio efikasniji. Oglašavanje se plaća po impresiji ili kliku na oglas, a publiku je moguće ciljati ovisno o parametrima poput dobi, spola, mjesta, interesa i dr.
Email marketing
Email ili newsletter marketing jedan je od najisplativijih marketinških kanala na internetu. Po vrlo povoljnim cijenama, redoviti se newsletter šalje isključivo korisnicima koji su pristali primati ga.
Content marketing
Content marketing je marketing pomoću sadržaja. Kvalitetan sadržaj dominira internetom i njegova marketinška vrijednost je ogromna. “Content is King“, s pravom kažu stručnjaci za marketing.
Upravljanje reputacijom
Online reputacija gradi se i jača izravnom komunikacijom s postojećim i budućim kupcima Vaših proizvoda i usluga: na društvenim mrežama, forumima, stranicama za recenzije, blogovima itd.
Grafički dizajn
Vizualni identitet je važan faktor online uspješnosti. Kvaliteta izrade logotipa, promotivnih materijala, video sadržaja i drugih usluga grafičkog dizajna govore mnogo i o samoj tvrtki i njezinom brendu.