SEO OPTIMIZACIJA

Primarna svrha SEO optimizacije je povećanje broja posjetitelja web stranice bez izravnog oglašavanja na internetu.

Što je SEO optimizacija?

SEO (eng. Search Engine Optimization) je proces optimizacije web stranice prema 200+ faktora koji izravno utječu na pozicioniranje Vaše web stranice na stranici rezultata pretraživanja (eng. SERP – Search Engine Results Page).

Pojednostavljeno, svaku web stranicu moguće je pronaći na tražilicama poput Googlea, Binga, Yahooa ili Yandexa. No, nije svaka stranica jednako pozicionirana u rezultatima pretraživanja. Neke stranice su ispred drugih (konkurentskih) stranica zahvaljujući boljoj SEO optimizaciji.

Koji je cilj optimizacije stranice?

Ultimativni cilj SEO optimizacije je bolja pozicija Vaše web stranice na internetskim tražilicama za određene ključne riječi (eng. Keywords) koje Vaši potencijalni klijenti pretražuju neposredno prije kupnje proizvoda ili usluga.

Primjerice, ako iznajmljujete apartman na moru, SEO optimizacija pomoći će da web stranica Vašeg smještaja bude među prvim rezultatima na Googleu kad potencijalni kupac pretražuje ključne riječi poput “apartmani na moru” ili “privatni smještaj na moru” u Google tražilici.

Koje su prednosti optimizirane web stranice?

Bezbroj je prednosti, vjerujte nam  : – )

NIŽI TROŠKOVI INTERNET MARKETINGA

Optimizirana web stranica postiže bolju poziciju, tj. vidljivost na Google tražilici. Stoga, mjesečni trošak Vašeg online marketinga mogao bi se znatno smanjiti. Također, pravilno optimizirana stranica postiže i nižu cijenu prilikom oglašavanja! Naime, Google Ads jamči nižu cijenu klika na oglas (eng. PPC – Pay Per Click) optimiziranim stranicama.

VEĆI BROJ POSJETITELJA STRANICE

Kao što smo već više puta naveli, svrha optimizacije web stranica za tražilice je povećanje organskog prometa na stranici. No, posjetitelji ne moraju nužno doći putem Googlea ili bilo koje druge tražilice. Naime, SEO podrazumijeva i Off-Page optimizaciju, zahvaljujući kojoj Vaši posjetitelji mogu pristići s društvenih mreža, foruma, stranica za recenzije, blogova i sl.

KVALITETNIJI PROMET NA WEB STRANICI

Broj posjetitelja nije uvijek dobar pokazatelj optimiziranosti web stranice. Primjerice, ukoliko putem stranice prezentirate usluge za hrvatsko tržište, a većina posjetitelja dolazi iz Kine, tada možemo zaključiti kako Vaša stranica nije dobro optimizirana. Stoga, pored količine prometa (kvantiteta) na web stranici, još je važnija kvaliteta tog prometa.

POVEĆANJE PRODAJE

Kad se zadovolje oba kriterija prometa na stranici, tj. kad imate velik broj posjetitelja (kvantiteta) koji su uistinu zainteresirani za Vaše proizvode i usluge (kvaliteta), tada rezultati prodaje neće trpjeti. Kvantiteta i kvaliteta prometa na stranici postižu se SEO optimizacijom.

JAČANJE ONLINE REPUTACIJE I VIDLJIVOSTI

Neposredna korist SEO optimizacije je bolji ranking stranice za određene ključne riječi u rezultatima Google pretraživanja. S druge pak strane, posredna korist optimizacije je jačanje online reputacije među potencijalnim kupcima. Naime, povećanjem vidljivosti na tražilicama i društvenim mrežama, raste i popularnost Vašeg brenda.

DUGOROČNI BENEFITI SEO OPTIMIZACIJE

Razlika između online oglašavanja i optimizacije web stranica je u trajnosti benefita. Prilikom oglašavanja, rezultati su instantni, ali kratkotrajni: završetkom oglašavanja završavaju i benefiti. S druge strane, SEO optimizacija ne pruža instantne rezultate, no njezine posljedice su dugotrajne. Stoga, SEO optimizaciju možemo smatrati dugoročnom strategijom internet marketinga.

Znate li što je “Optimizacija stope konverzije” posjetitelja stranice?

SEO optimizacija za tražilice osigurava kvalitetan promet na stranici, dok optimizacija stope konverzije (eng. CRO – Conversion Rate Optimization) omogućava konvertiranje posjetitelja u kupce Vaših proizvoda i usluga. Iako osnovna SEO optimizacija web stranica može povećati online prodaju, ona je primarno usmjerena ka dovođenju ciljane publike na stranicu. S druge pak strane, optimizacijom konverzije povećat će se postotak aktivnih posjetitelja Vaše web stranice.

I. On-Page SEO optimizacija

Osnovna optimizacija web stranica započinje već na samoj stranici.

Jesu li naslovi, podnaslovi i tekstovi na Vašoj web stranici u skladu s pravilima On-Page/On-Site optimizacije? Sadrže li Vaše META oznake najbolje ključne riječi, te imaju li zadovoljavajući broj znakova? Posjeduju li sve slike na Vašoj stranici adekvatne ALT atribute i jesu li dovoljno komprimirane za brže učitavanje?

Što je s URL strukturom, mapom web stranice (eng. Sitemap) ili unutarnjim linkanjem (eng. Interlinking), te imate li linkove prema nepostojećem sadržaju (eng. Broken Links), što može naštetiti poziciji Vaše stranice na Googleu?

A brzina učitavanja Vaše stranice? Provjerite besplatno na GTmetrix.com ili Google PageSpeed Insights.

Ovo je samo jedan manji dio On-Page SEO faktora. Potrebno je naglasiti kako SEO faktori nisu fiksna kategorija. Drugim riječima, oni se mijenjaju ili nadopunjuju i do nekoliko puta godišnje. Stoga, ukoliko je Vaša web stranica već jednom bila optimizirana u skladu s najboljom praksom, to danas više ne mora biti slučaj!

Prilagodbom On-Page SEO faktora aktualnim parametrima, Vaša web stranica postat će search engine friendly. Pojednostavljeno, Vaša web stranica bit će u skladu s Googleovim pravilima za SEO optimizaciju stranica. To će doprinijeti dobrom rangiranju Vaše stranice u Googleovim rezultatima pretraživanja.

On-Page SEO optimizacija je must-have i ne postoji opravdani razlog da se ne izvrši. Neoptimizirana web stranica osuđena je na online izolaciju i loše korisničko iskustvo (eng. UX – User Experience). Ne moramo niti elaborirati što to znači za Vaše poslovanje na internetu.

Pozitivna je okolnost što se On-Page optimizacija može odraditi u relativno kratkom roku i prilično povoljno.

II. Off-Page SEO optimizacija

Off-Page optimizacija je tehnika kojom povećavamo AUTORITET Vaše web stranice (eng. Page Authority i Domain Authority).

Razmislite o sljedećem primjeru: hoće li potencijalni klijenti prije surađivati s provjerenom i razvikanom tvrtkom ili s tek nekim sumnjivim startupom? Slično razmišlja i Google kad rangira web stranice u svojim rezultatima pretraživanja.

Cilj internetskih tražilica je ponuditi relevante rezultate pretraživanja. Stoga, među prvim rezultatima na Googleu gotovo uvijek se nalaze web stranice s visokim autoritetom u odnosu na druge (konkurentske) stranice.

Kako se gradi autoritet web stranice, tj. internet domene koju koristite? Jako teško :-).

Ovo je najzahtjevniji dio SEO optimizacije uopće. Tehnika je mnogo, ali sve se svode na obradu sljedeća 2 faktora:

(1) Povećanje broja internetskih poveznica koje upućuju na Vašu web lokaciju (tzv. Link Building tehnika)

(2) Jačanje utjecaja Vašeg brenda na društvenim mrežama, forumima, stranicama za recenzije i sl. (eng. Brand Awareness)

Link Building ili izgradnja linkova najutjecajniji je faktor Off-Page SEO optimizacije. Cilj je “izgraditi” što više KVALITETNIH linkova, koji će u naslovu sadržavati ključnu riječ (eng. Anchor Text), te upućivati prema Vašoj internet domeni (eng. Dofollow Links i Nofollow links). Ukoliko ti linkovi ne dolaze od kvalitetnih izvora, tj. od web stranica s visokim autoritetom, tada oni mogu biti pogubni za rejting Vaše stranice!

Stoga, izgradnja linkova jedna je od najvažnijih tehnika SEO optimizacije, no istovremeno je i najteža. Link Building je dugotrajan i zahtjevan proces, a njegovi rezultati vidljivi su tek kroz nekoliko mjeseci.

Možete li sami optimizirati svoju web stranicu?

Naravno, ako poznajete Googleova pravila optimizacije, SEO faktore i tehnike implementacije, te uz to posjedujete i vrhunske programe za analizu web stranica i link building. No, nije na odmet imati i ponešto prethodnog iskustva, pratiti nove SEO trendove i znati određene trikove :-).

U suprotnom, mogli biste dugoročno naštetiti položaju Vaše web stranice na pretraživaču, uništiti online reputaciju brenda i – posljedično – skupo plaćati dodatno oglašavanje na internetu.

SEO je bitan!
Neoptimizirana web stranica je kao auto bez kotača. Kontaktirajte nas i zatražite BESPLATNU analizu Vašeg weba.
SEO optimizacija i internet marketing dobitna su kombinacija!
Imate web stranicu i dobro je optimizirana? Odlično, 50% posla ste odradili. Druga polovica otpada na internet marketing. Iako SEO optimizacija umanjuje troškove digitalnog marketinga, ista ga ne može u potpunosti eliminirati. Konačno, pametnim internet marketingom posredno utječete i na optimizaciju: veći promet na stranici, bolji CTR – Click-through Rate, aktivniji profili na društvenim mrežama itd.
Stoga, predlažemo Vam da pogledate i naše preostale web usluge:
IZRADA WEB STRANICA

Uz svaki web dolazi i 3 mjeseca besplatnog održavanja i hostinga Vaše stranice!

SEO OPTIMIZACIJA

Preskočite svoje konkurente na Googleu i ostvarite veći broj posjetitelja stranice.

OPTIMIZACIJA KONVERZIJE

Konvertirajte posjetitelje stranice u kupce Vaših proizvoda i usluga.

GOOGLE ADS

Iskoristite prednost oglašavanja na Google tražilici i poboljšajte rezultate prodaje.

EMAIL MARKETING

Newsletter je povoljan, ali moćan marketinški alat za informiranje kupaca.

CONTENT MARKETING

"Sadržaj je kralj weba!" - kažu marketinški stručnjaci. Provjerite zašto!

FACEBOOK OGLASI

Kreativan oglas, ciljana publika i relevantna licitacija jamac su dobre kampanje.

DRUŠTVENE MREŽE

Community management sastavni je dio svake uspješne tvrtke u Hrvatskoj.

UPRAVLJANJE REPUTACIJOM

Izgradite i zaštitite imidž Vaše tvrtke i Vašeg brenda na internetu.

GRAFIČKI DIZAJN

Vizualni identitet je ono po čemu Vas kupci raspoznaju u masi brendova.