OPTIMIZACIJA KONVERZIJE

Optimizacija konverzije je SEO tehnika kojom se povećava postotak posjetitelja web stranice koji će IZVRŠITI ODREĐENU RADNJU na stranici: registrirati se, kupiti proizvod, ispuniti anketu, poslati upit i sl.

Pretvorite posjetitelje web stranice u KUPCE Vaših proizvoda i usluga.

Osnovna SEO optimizacija zaslužna je za veliki broj posjetitelja Vaše web stranice.

No, koliko je tih posjetitelja učinilo željenu radnju na stranici? Primjerice, je li Vaša online prodaja na zadovoljavajućoj razini? Imate li visoku stopu registracije novih korisnika? Kojim tempom raste Vaša newsletter lista?

Sve su to krajnji ciljevi optimizacije konverzija.

Ova posebna SEO tehnika punog naziva: Optimizacija stope konverzije ili skraćeno CRO (eng. Conversion Rate Optimization), omogućit će pretvaranje, tj. konvertiranje Vaših posjetitelja u aktivne korisnike web stranice. Ti korisnici učinit će upravo ono što od njih i očekujete, te ispuniti svrhu Vaše stranice.

Kako optimizirati stopu konverzije?

OPTIMIZACIJA STRUKTURE I DIZAJNA POSTOJEĆIH ELEMENATA NA WEB STRANICI

Izrada i optimizacija web stranica napreduju iz godine u godinu. Sigurni smo kako biste primijetili značajne razlike između stranica napravljenih 2008., 2013. i 2018. Nekad su stranice imale bočne trake (eng. Sidebars), zbijene tekstove bez istaknutih naslova, male gumbe, flash animacije, neresponzivan dizajn itd. Uglavnom, struktura elemenata i dizajn stranice nisu bili u funkciji optimizacije konverzije. Stoga, kako bi posjetitelja privukla na činjenje željene radnje, moderna web stranica mora biti izrađena u skladu s posljednjim pravilima optimizacije.

DODAVANJE NOVIH ELEMENATA NA WEB STRANICU

Analizom web stranice moguće je utvrditi kako bi dodavanje novih elemenata omogućilo veći broj željenih radnji posjetitelja. Primjerice, ponekad je gumbe za akciju (eng. CTA – Call-To-Action) potrebno atraktivnije stilizirati te ih istaknuti na više ključnih mjesta na stranici. Također, može se utvrditi kako je na stranici premalo ciljanih slika, tekstova, animacija ili linkova. Stoga, implementacijom ciljanih elemenata na postojeću stranicu, moguće je znatno povećati stopu konverzije korisnika.

IZRADA POSEBNIH PODSTRANICA OPTIMIZIRANIH ZA KONVERZIJU POSJETITELJA, tzv. LANDING PAGES

Landing page nije obična podstranica na Vašoj domeni. Zapravno, ponekad uopće ne mora niti biti u sklopu Vaše stranice. Pojasnit ćemo. Landing page je posebna web stranica na koju posjetitelj najčešće “slijeće” nakon klika na Vaš Google AdWords ili Facebook oglas. Ova stranica ima samo jednu neposrednu svrhu: prikupiti podatke posjetitelja. U tom slučaju, taj posjetitelj postaje Vaš lead, tj. potencijalni kupac. Posredna svrha landing pagea je, dakako, izravna promocija i prodaja Vaših proizvoda i usluga. Stoga su i struktura i dizajn landing stranice izuzetno podređeni optimizaciji konverzije.

DODAVANJE INTERAKTIVNOG SADRŽAJA NA STRANICU, tzv. LEAD GENERATION KAMPANJA

Interaktivni sadržaj može biti kviz, anketa, test ili bilo kakav zaključani sadržaj (npr. e-knjiga dostupna za preuzimanje). Cilj takvog sadržaja je animirati posjetitelja i privući ga na činjenje željene radnje, tj. na interakciju sa sadržajem. U pravilu, svaki početak ili kraj interakcije morao bi započeti, odnosno završiti obrascem za prikupljanje podataka. Konverzija posjetitelja nastupa u trenutku njegovog pristanka na unos i slanje osobnih podataka. Tada i korišteni interaktivni sadržaj postaje Vaš lead generation alat, tj. alat za prikupljanje podataka potencijalnih kupaca (eng. Leads).

Testirajte jednu od tehnika optimizacije konverzije!

Nitko ne voli dosadne web stranice koje niti ne pokušavaju komunicirati sa svojim posjetiteljima. Ponudite svojim korisnicima interaktivne POP-UP kvizove i ankete ili OPT-IN nagradne igre i pretplate na Vaš newsletter.

Za Vas smo pripremili samo jedan mali dio iz naše ponude interaktivnog sadržaja na stranici: na Vašoj desnoj strani (ako stranicu pregledavate na desktopu) ili odmah ispod ovog teksta (za čitatelje na mobitelu) nalazi se srce.

Kliknite na srce i otključajte čaroliju :-).

KLIKNITE NA SRCE IZNAD!

Rezultati optimizacije konverzija

* Zapamtite, rezultati optimizacije moraju biti – MJERLJIVI !
A

Veći broj aktivnih korisnika web stranice

B

Bolja prodaja putem web shopa

C

Povećanje broja registriranih korisnika

u

Vi odlučite!

Pojmovi vezani uz CRO

Što je BOUNCE RATE i kako na njega utjecati?

Bounce Rate je stopa napuštanja cjelokupne web lokacije nakon pregleda samo jedne stranice.

Drugim riječima, to je postotak posjetitelja web stranice koji napuštaju tu istu stranicu bez otvaranja drugih podstranica. Primjerice, posjetitelj će učitati Vašu početnu stranicu (naslovnicu), no neće nastaviti otvarati i Vaše druge podstranice (npr. podstranicu za kontakt, podstranicu s popisom usluga, članak na blogu itd.).

Upravo je smanjenje stope napuštanja web stranice svrha optimizacije konverzije!

Ukoliko je Vaš bounce rate preko 60%, to ukazuje na visoku stopu napuštanja Vaše web stranice. U tom slučaju, pretpostavka je kako sadržaj na stranici nije zanimljiv Vašim posjetiteljima. S druge pak strane, sadržaj može biti kvalitetan i zanimljiv, ali su njegov raspored i dizajn na stranici neprihvatljivi i ne privlače Vaše posjetitelje na konverziju.

Tada jedino pravilna optimizacija konverzije može pridonijeti ublažavanju visokog bounce ratea. Ipak, potrebno je naglasiti kako ponekad niti optimizacija konverzije ne može donijeti željene rezultate. Najčešće je to slučaj kad je osnovna SEO optimizacija loše odrađena. Primjerice, ako je Vaša web stranica optimizirana na pogrešne ključne riječi ili je usmjerena na krivu publiku, tada nikakav sadržaj niti njegov dizajn neće motivirati posjetitelje na konverziju. Naprosto, u tom slučaju Vaša web stranica jednostavno ne zanima posjetitelje koji (slučajno) završavaju na njoj. Stoga, vrlo je važno odraditi dobru SEO optimizaciju web stranice prije same optimizacije konverzije!

Je li visoki bounce rate uvijek pokazatelj loše izvedbe Vaše web stranice? Nije. Primjerice, ukoliko imate veliku stopu napuštanja određenih podstranica (ne naslovnice!) i članaka na blogu, to ne mora značiti da je Vaš sadržaj nezanimljiv ili neprivlačan. Jednostavno, Vaši posjetitelji su vidjeli i pročitali što su htjeli (moguće i podijelili sadržaj na društvenim mrežama!), te su nastavili surfati ostatkom interneta. I to je u potpunosti legitimno! Zabrinjavajuće postaje kad je bounce rate početne stranice i drugih ciljanih podstranica viši od prosjeka industrije.

Što je A/B TESTIRANJE i kako ga koristiti?

Jeste li ikada razmišljali hoće li plavi ili zeleni gumb privući veći broj klikova, tj. konverzija posjetitelja? Mora li taj gumb biti pravokutnog ili okruglog oblika? Je li bolje da na njemu piše tekst A ili tekst B? Koja je optimalna pozicija gumba na stranici?

Nemojte nagađati, testirajte! 🙂

A/B testiranje primjenjivo je u mnogim područjima SEO optimizacije i internet marketinga. Cilj je odrediti koji će od 2 ili više različitih elemenata, sadržaja, dizajna ili pristupa ostvariti bolje rezultate, tj. veći broj klikova, čitanja ili dijeljenja od strane posjetitelja stranice.

Dakle, pravilnim A/B testom moguće je identificirati bolje web rješenje i smanjiti bounce rate, tj. stopu napuštanja stranice bez prethodne konverzije posjetitelja. Stoga, A/B testiranje jedno je najučinkovitijih rješenja prilikom optimizacije stope konverzije.

Potrebno je naglasiti kako proces A/B testiranja može potrajati od nekoliko tjedana do nekoliko mjeseci. U određenim slučajevima, pozitivne rezultate testiranja moguće je dobiti i ranije, no ne smije se zalijetati sa zaključcima!

Optimizirajte stopu konverzije na Vašoj web stranici i poboljšajte rezultate prodaje.

Optimizacija konverzije napredna je SEO tehnika
No, nije isto što i osnovni SEO. Stoga, ukoliko imate web stranicu i želite je optimizirati za veću stopu konverzije posjetitelja, preporučili bismo Vam da prvo implementirate značajke osnovne SEO optimizacije. Naime, bez kvalitetnog prometa na stranici, nema niti konverzija! Nadalje, svakako ne izbjegavajte digitalni marketing: iako SEO pruža sigurne rezultate, oni se očituju tek nakon nekog vremena. S druge pak strane, rezultati internet marketinga odmah su vidljivi.
Stoga, predlažemo Vam da pogledate i naše preostale web usluge:
Izrada web stranica
Kvalitetna web stranica zlata vrijedi. To je prostor na internetu koji pripada isključivo Vašem brendu. Uz moderan CMS, samostalna izmjena sadržaja na web stranici nikad nije bila lakša.
SEO optimizacija
Optimizacija web stranice osigurava bolju poziciju stranice u rezultatima pretraživanja na Googleu. Bolja pozicija jamči i veći broj posjetitelja stranice te, posljedično, bolje rezultate prodaje.
Google Ads (Adwords)
Oglašavanje na Google tražilici najefikasniji je oblik internet marketinga: oglasi se prikazuju samo onim korisnicima koji pretražuju zadane ključne riječi, a oglašavanje se plaća po kliku na oglas (PPC marketing).
Društvene mreže
Marketing na društvenim mrežama nikad nije bio efikasniji. Oglašavanje se plaća po impresiji ili kliku na oglas, a publiku je moguće ciljati ovisno o parametrima poput dobi, spola, mjesta, interesa i dr.
Email marketing
Email ili newsletter marketing jedan je od najisplativijih marketinških kanala na internetu. Po vrlo povoljnim cijenama, redoviti se newsletter šalje isključivo korisnicima koji su pristali primati ga.
Content marketing
Content marketing je marketing pomoću sadržaja. Kvalitetan sadržaj dominira internetom i njegova marketinška vrijednost je ogromna. “Content is King“, s pravom kažu stručnjaci za marketing.
Upravljanje reputacijom
Online reputacija gradi se i jača izravnom komunikacijom s postojećim i budućim kupcima Vaših proizvoda i usluga: na društvenim mrežama, forumima, stranicama za recenzije, blogovima itd.
Grafički dizajn
Vizualni identitet je važan faktor online uspješnosti. Kvaliteta izrade logotipa, promotivnih materijala, video sadržaja i drugih usluga grafičkog dizajna govore mnogo i o samoj tvrtki i njezinom brendu.