OPTIMIZACIJA KONVERZIJE

Optimizacija konverzije je SEO tehnika kojom se povećava postotak posjetitelja web stranice koji će izvršiti određenu radnju na stranici (npr. kupiti proizvod).

Konvertirajte posjetitelje u kupce Vaših proizvoda i usluga!

Osnovna SEO optimizacija zaslužna je za veliki broj posjetitelja Vaše web stranice.

No, koliko je tih posjetitelja učinilo željenu radnju na stranici? Primjerice, je li Vaša online prodaja na zadovoljavajućoj razini? Imate li visoku stopu registracije novih korisnika? Kojim tempom raste Vaša newsletter lista?

Sve su to krajnji ciljevi optimizacije konverzija.

Ova posebna SEO tehnika punog naziva: Optimizacija stope konverzije ili skraćeno CRO (eng. Conversion Rate Optimization), omogućit će pretvaranje, tj. konvertiranje Vaših posjetitelja u aktivne korisnike web stranice. Ti korisnici učinit će upravo ono što od njih i očekujete, te ispuniti svrhu Vaše stranice.

Kako optimizirati stopu konverzije?

OPTIMIZACIJA STRUKTURE ELEMENATA NA STRANICI

Izrada i optimizacija web stranica napreduju iz godine u godinu. Sigurni smo kako biste primijetili značajne razlike između stranica napravljenih 2008., 2013. i 2018. Nekad su stranice imale bočne trake (eng. Sidebars), zbijene tekstove bez istaknutih naslova, male gumbe, flash animacije, neresponzivan dizajn itd. Uglavnom, struktura elemenata i dizajn stranice nisu bili u funkciji optimizacije konverzije. Stoga, kako bi posjetitelja privukla na činjenje željene radnje, moderna web stranica mora biti izrađena u skladu s posljednjim pravilima optimizacije.

REDIZAJN WEB STRANICE

Analizom web stranice moguće je utvrditi kako bi dodavanje novih elemenata omogućilo veći broj željenih radnji posjetitelja. Primjerice, ponekad je gumbe za akciju (eng. CTA – Call-To-Action) potrebno atraktivnije stilizirati te ih istaknuti na više ključnih mjesta na stranici. Također, može se utvrditi kako je na stranici premalo ciljanih slika, tekstova, animacija ili linkova. Stoga, implementacijom ciljanih elemenata i redizajnom postojeće stranice, moguće je znatno povećati stopu konverzije korisnika.

IZRADA OPTIMIZIRANIH LANDING PAGESA

Landing page nije obična podstranica na Vašoj domeni. Zapravno, ponekad uopće ne mora niti biti u sklopu Vaše stranice. Pojasnit ćemo. Landing page je posebna web stranica na koju posjetitelj najčešće “slijeće” nakon klika na Vaš Google Ads ili Facebook oglas. Ova stranica ima samo jednu neposrednu svrhu: prikupiti podatke posjetitelja. U tom slučaju, taj posjetitelj postaje Vaš lead, tj. potencijalni kupac. Posredna svrha landing pagea je, dakako, izravna promocija i prodaja Vaših proizvoda i usluga. Stoga su i struktura i dizajn landing stranice izuzetno podređeni optimizaciji konverzije.

DODAVANJE INTERAKTIVNOG SADRŽAJA NA STRANICU

Interaktivni sadržaj može biti kviz, anketa, test ili bilo kakav zaključani sadržaj (npr. e-knjiga dostupna za preuzimanje). Cilj takvog sadržaja je animirati posjetitelja i privući ga na činjenje željene radnje, tj. na interakciju sa sadržajem. U pravilu, svaki početak ili kraj interakcije morao bi započeti, odnosno završiti obrascem za prikupljanje podataka. Konverzija posjetitelja nastupa u trenutku njegovog pristanka na unos i slanje osobnih podataka. Tada i korišteni interaktivni sadržaj postaje Vaš lead generation alat, tj. alat za prikupljanje podataka potencijalnih kupaca (eng. Leads).

Testirajte jednu od tehnika optimizacije konverzije!

Nitko ne voli dosadne web stranice koje niti ne pokušavaju komunicirati sa svojim posjetiteljima. Ponudite svojim korisnicima interaktivne POP-UP kvizove i ankete ili OPT-IN nagradne igre i pretplate na Vaš newsletter.

Za Vas smo pripremili samo jedan mali dio iz naše ponude interaktivnog sadržaja na stranici: na Vašoj desnoj strani (ako stranicu pregledavate na desktopu) ili odmah ispod ovog teksta (za čitatelje na mobitelu) nalazi se srce.

Kliknite na srce i otključajte čaroliju :-).

KLIKNI NA SRCE!

Rezultati optimizacije konverzija

Zapamtite, rezultati optimizacije moraju biti – mjerljivi!
A

Veći broj aktivnih korisnika web stranice

B

Bolja prodaja putem Vašeg web shopa

C

Povećanje broja registriranih korisnika

u

Vi odlučite!

 

Što je bounce rate?

Bounce Rate je stopa napuštanja cjelokupne web lokacije nakon pregleda samo jedne stranice.

Drugim riječima, to je postotak posjetitelja web stranice koji napuštaju tu istu stranicu bez otvaranja drugih podstranica. Primjerice, posjetitelj će učitati Vašu početnu stranicu (naslovnicu), no neće nastaviti otvarati i Vaše druge podstranice (npr. podstranicu za kontakt, podstranicu s popisom usluga, članak na blogu itd.).

Upravo je smanjenje stope napuštanja web stranice svrha optimizacije konverzije!

Ukoliko je Vaš bounce rate preko 60%, to ukazuje na visoku stopu napuštanja Vaše web stranice. U tom slučaju, pretpostavka je kako sadržaj na stranici nije zanimljiv Vašim posjetiteljima. S druge pak strane, sadržaj može biti kvalitetan i zanimljiv, ali su njegov raspored i dizajn na stranici neprihvatljivi i ne privlače Vaše posjetitelje na konverziju.

Tada jedino pravilna optimizacija konverzije može pridonijeti ublažavanju visokog bounce ratea. Ipak, potrebno je naglasiti kako ponekad niti optimizacija konverzije ne može donijeti željene rezultate. Najčešće je to slučaj kad je osnovna SEO optimizacija loše odrađena. Primjerice, ako je Vaša web stranica optimizirana na pogrešne ključne riječi ili je usmjerena na krivu publiku, tada nikakav sadržaj niti njegov dizajn neće motivirati posjetitelje na konverziju. Naprosto, u tom slučaju Vaša web stranica jednostavno ne zanima posjetitelje koji (slučajno) završavaju na njoj. Stoga, vrlo je važno odraditi dobru SEO optimizaciju web stranice prije same optimizacije konverzije!

Je li visoki bounce rate uvijek pokazatelj loše izvedbe Vaše web stranice? Nije. Primjerice, ukoliko imate veliku stopu napuštanja određenih podstranica (ne naslovnice!) i članaka na blogu, to ne mora značiti da je Vaš sadržaj nezanimljiv ili neprivlačan. Jednostavno, Vaši posjetitelji su vidjeli i pročitali što su htjeli (moguće i podijelili sadržaj na društvenim mrežama!), te su nastavili surfati ostatkom interneta. I to je u potpunosti legitimno! Zabrinjavajuće postaje kad je bounce rate početne stranice i drugih ciljanih podstranica viši od prosjeka industrije.

Što je A/B testiranje?

Jeste li ikada razmišljali hoće li plavi ili zeleni gumb privući veći broj klikova, tj. konverzija posjetitelja? Mora li taj gumb biti pravokutnog ili okruglog oblika? Je li bolje da na njemu piše tekst A ili tekst B? Koja je optimalna pozicija gumba na stranici?

Nemojte nagađati, testirajte! 🙂

A/B testiranje primjenjivo je u mnogim područjima SEO optimizacije i internet marketinga. Cilj je odrediti koji će od 2 ili više različitih elemenata, sadržaja, dizajna ili pristupa ostvariti bolje rezultate, tj. veći broj klikova, čitanja ili dijeljenja od strane posjetitelja stranice.

Dakle, pravilnim A/B testom moguće je identificirati bolje web rješenje i smanjiti bounce rate, tj. stopu napuštanja stranice bez prethodne konverzije posjetitelja. Stoga, A/B testiranje jedno je najučinkovitijih rješenja prilikom optimizacije stope konverzije.

Potrebno je naglasiti kako proces A/B testiranja može potrajati od nekoliko tjedana do nekoliko mjeseci. U određenim slučajevima, pozitivne rezultate testiranja moguće je dobiti i ranije, no ne smije se zalijetati sa zaključcima!

Konvertiraj posjetitelje!
Neka Vaša stranica bude učinkovita i ispuni svoju svrhu. Povećajte broj aktivnih korisnika i prihode od web poslovanja.
Optimizacija konverzije napredna je SEO tehnika
No, nije isto što i osnovni SEO. Stoga, ukoliko imate web stranicu i želite je optimizirati za veću stopu konverzije posjetitelja, preporučili bismo Vam da prvo implementirate značajke osnovne SEO optimizacije. Naime, bez kvalitetnog prometa na stranici, nema niti konverzija! Nadalje, svakako ne izbjegavajte digitalni marketing: iako SEO pruža sigurne rezultate, oni se očituju tek nakon nekog vremena. S druge pak strane, rezultati internet marketinga odmah su vidljivi.
Stoga, predlažemo Vam da pogledate i naše preostale web usluge:
IZRADA WEB STRANICA

Uz svaki web dolazi i 3 mjeseca besplatnog održavanja i hostinga Vaše stranice!

SEO OPTIMIZACIJA

Preskočite svoje konkurente na Googleu i ostvarite veći broj posjetitelja stranice.

OPTIMIZACIJA KONVERZIJE

Konvertirajte posjetitelje stranice u kupce Vaših proizvoda i usluga.

GOOGLE ADS

Iskoristite prednost oglašavanja na Google tražilici i poboljšajte rezultate prodaje.

EMAIL MARKETING

Newsletter je povoljan, ali moćan marketinški alat za informiranje kupaca.

CONTENT MARKETING

"Sadržaj je kralj weba!" - kažu marketinški stručnjaci. Provjerite zašto!

FACEBOOK OGLASI

Kreativan oglas, ciljana publika i relevantna licitacija jamac su dobre kampanje.

DRUŠTVENE MREŽE

Community management sastavni je dio svake uspješne tvrtke u Hrvatskoj.

UPRAVLJANJE REPUTACIJOM

Izgradite i zaštitite imidž Vaše tvrtke i Vašeg brenda na internetu.

GRAFIČKI DIZAJN

Vizualni identitet je ono po čemu Vas kupci raspoznaju u masi brendova.