UPRAVLJANJE REPUTACIJOM NA INTERNETU

Online reputacija je kombinacija svih tehnika internet marketinga: od SEO optimizacije i PPC oglašavanja do community managementa i content marketinga.

Što je online reputacija?

Online reputacija ili imidž Vašeg brenda na internetu (eng. Online Reputation Management) predstavlja PERCEPCIJU korisnika o Vama, Vašoj tvrtki, zaposlenicima, proizvodima i uslugama. Dojam korisnika, ovisno o vanjskim faktorima poput članaka, recenzija i komentara, može biti pozitivan ili negativan. Upravljanje reputacijom na internetu podrazumijeva aktivno praćenje objava korisnika o Vašem brendu, detekciju nezadovoljnih kupaca i uključivanje u konverzaciju radi zaštite imidža brenda.

Iako imaju dodirnih točaka, reputation management nije isto što i klasičan PR. Naime, stručnjak za odnose s javnošću na scenu stupa tek kad je šteta već počinjena. U slučaju upravljanja online reputacijom, kontinuirani monitoring cijelog interneta, tj. informativnih portala, privatnih blogova, stranica za recenzije, foruma i društvenih mreža, omogućit će promptno priključenje raspravi nezadovoljnih korisnika prije nego se negativan stav proširi cijelom online zajednicom.

No, upravljanje reputacijom na internetu nije samo detekcija nezadovoljnih korisnika i njihovih loših recenzija i komentara. Također, vrlo je produktivno uključiti se i u razgovore o brendu koji su pozitivnog karaktera. Dokazano je kako aktivna komunikacija brenda s njegovim korisnicima na internetu ima veliku ulogu u pridobivanju povjerenja i jačanju lojalnosti kupaca.

Kao i sve druge strategije internet marketinga, kvalitetno upravljanje online reputacijom zahtijeva vrhunske programe za brzu identifikaciju spomena Vaše tvrtke, proizvoda ili zaposlenika. Istraživanje Vašeg brenda na Google tražilici naprosto nije dovoljno. Toga je svjestan i sam Google, te je stoga ponudio besplatni alat za praćenje ključnih riječi pod nazivom Google Alerts. U Vašem slučaju, ključne riječi su nazivi tvrtke, brenda, proizvoda i dr. No, ovaj software ima svoja ograničenja. Primjerice, Google Alerts nije pouzdan za praćenje pojedinačnih objava korisnika na društvenim mrežama i komentara na forumima.

Mi koristimo neke od najboljih programa za monitoring ključnih riječi vezanih uz Vaše poslovanje. Primjerice, Mention i Awario. Ovi programi omogućuju nam i puno više od pukog praćenja objava (ne)zadovoljnih korisnika. Prije svega, mislimo na otkrivanje novih poslovnih prilika za Vašu tvrtku. To može biti identifikacija influencera na društvenim mrežama koji su popularni u niši u kojoj poslujete, otkrivanje novih tržišta i ciljane publike, bolje razumijevanje marketinške strategije konkurentskih brendova i sl.

Što utječe na Vaš online imidž?

Recenzije kupaca

Recenzije se mogu nalaziti i tamo gdje ih ne očekujete. Posebice ukoliko je Vaš brend prilično raširen ili je riječ o nekom turističkom proizvodu i usluzi (može biti i najam apartmana). Naravno, većina recenzija doći će putem Vaše stranice ili profila na društvenim mrežama i Google Businessu. No, otkrijte i recenzije na ostatku interneta te zaštitite online imidž Vaše tvrtke.

Članci na news portalima

Članci na informativnim portalima uglavnom su planirani i očekivani. Posebice ukoliko je riječ o dogovorenom intervjuu ili PR članku. No, može se dogoditi i samostalno istraživanje novinara te, posljedično, objavljeni tekst na koji biste htjeli reagirati… Ukoliko uopće znate za taj tekst!

Komentari korisnika na društvenim mrežama

Većina Vaših kupaca prisutna je na društvenim mrežama. Mnogi (ne)zadovoljni korisnici žele podijeliti svoje iskustvo sa zajednicom. Tvrtkama je vrlo teško pratiti spominjanja brenda na web stranicama i forumima, a kamoli na društvenim mrežama. Stoga, mnogo je propuštenih prilika za priključenje konverzaciji i zaštitu imidža tvrtke.

Komentari korisnika na forumima

Iako su forume uglavnom zamijenile društvene mreže, nemoguće je zanemariti njihovo postojanje i kredibilitet koji uživaju među svojim korisnicima. Monitoring tema i komentara na forumima mukotrpan je posao. No, uz naše programe za praćenje Vašeg brenda na internetu, obavijestit ćemo Vas o svakom novom spomenu Vaše tvrtke, proizvoda ili zaposlenika na bilo kojem forumu u svijetu.

Kako upravljati reputacijom na internetu?

Praćenje objava korisnika o Vašem brendu

Lako je uočiti objavu korisnika na vlastitoj web stranici ili vlastitom Facebook profilu. No, praćenje objava diljem interneta i na svim društvenim mrežama malo je kompliciraniji zadatak. Posebice ukoliko računamo kako objave mogu biti producirane i na nekoliko jezika.

Uključivanje u konverzaciju o Vašem brendu

Nemojte izbjegavati direktan kontakt s Vašim kupcima na internetu! Istraživanja su pokazala kako online reputacija tvrtke raste proporcionalno njezinom community i feedback managementu. Bez obzira je li riječ o negativnom ili pozitivnom sadržaju koji se veže uz ime Vašeg brenda na internetu, produktivno je sudjelovati u argumentiranoj konverzaciji.

Kreiranje vlastitog sadržaja o Vašem brendu

Ponekad nije moguće promijeniti prethodno usvojenu percepciju korisnika o Vašem brendu. Primjerice, ukoliko je riječ o negativnom članku ili komentaru koji je dobro rangiran na Googleu, te se stoga pojavljuje uvijek kad netko pretražuje Vašu tvrtku. Tada je potrebno poraditi na objavi i optimizaciji vlastitog sadržaja vezanog uz prednosti Vašeg brenda, proizvoda, usluga i sl.

Monitoring online konkurencije

Programi za praćenje Vašeg brenda u bespućima interneta istovremeno omogućuju i monitoring Vaših izravnih konkurenata. Otkrijte koje strategije internet marketinga koriste, tko ih spominje u pozitivnom ili negativnom kontekstu, koriste li društvene mreže i moć influencera u svrhu promocije, te ciljajte njihovu publiku ponudom svojih proizvoda i usluga na pravom mjestu i u pravo vrijeme.

Praćenje online konkurencije posve je legitimna metoda i može se pripisati istraživanju tržišta i usvajanju najboljih praksi.

Zaštitite imidž brenda na internetu
Upravljanje reputacijom podrazumijeva cijeli set vještina digitalnog marketinga. Prepustite taj posao stručnjacima. ZAŠTITI IMIDŽ!
Upravljanje imidžom na internetu je zahtjevan posao

Osim što upravljanje online reputacijom zahtijeva cijeli set vještina digitalnog marketinga, ono zahtijeva i set kvalitetnih programa za optimizaciju, oglašavanje, kompilaciju i monitoring sadržaja na internetu. Mediteranija pokriva sve usluge potrebne za profesionalno upravljanje reputacijom Vašeg brenda na internetu.

Stoga, predlažemo Vam da pogledate i naše preostale web usluge:
IZRADA WEB STRANICA

Uz svaki web dolazi i 3 mjeseca besplatnog održavanja i hostinga Vaše stranice!

SEO OPTIMIZACIJA

Preskočite svoje konkurente na Googleu i ostvarite veći broj posjetitelja stranice.

OPTIMIZACIJA KONVERZIJE

Konvertirajte posjetitelje stranice u kupce Vaših proizvoda i usluga.

GOOGLE ADS

Iskoristite prednost oglašavanja na Google tražilici i poboljšajte rezultate prodaje.

EMAIL MARKETING

Newsletter je povoljan, ali moćan marketinški alat za informiranje kupaca.

CONTENT MARKETING

"Sadržaj je kralj weba!" - kažu marketinški stručnjaci. Provjerite zašto!

FACEBOOK OGLASI

Kreativan oglas, ciljana publika i relevantna licitacija jamac su dobre kampanje.

DRUŠTVENE MREŽE

Community management sastavni je dio svake uspješne tvrtke u Hrvatskoj.

UPRAVLJANJE REPUTACIJOM

Izgradite i zaštitite imidž Vaše tvrtke i Vašeg brenda na internetu.

GRAFIČKI DIZAJN

Vizualni identitet je ono po čemu Vas kupci raspoznaju u masi brendova.