CONTENT MARKETING

Sadržaj (eng. Content) je najvažniji dio svakog web projekta, a content marketing ili marketing sadržaja ključna je strategija internet marketinga. Kreiranjem kvalitetnog sadržaja za ciljanu publiku postižu se željeni marketinški rezultati: veći promet na web stranici, izgradnja autoriteta brenda u određenoj niši, povećanje prodaje itd.

Što je content marketing?

Pojednostavljeno, content marketing jedan je od tipova internet marketinga, koji podrazumijeva kreiranje, objavu i distribuciju sadržaja (copywriting) na web stranici i društvenim mrežama.

Kako je content marketing relativno nova marketinška strategija, u Hrvatskoj postoji nekoliko prijevoda ovog pojma: marketing sadržaja, marketing kroz sadržaj, marketing sadržajem ili sadržajni marketing. No, u praksi je i dalje uobičajeno koristiti engleski naziv, tj. content marketing.

Dakle, content marketing naglasak stavlja na sadržaj Vašeg web projekta. Sadržaj ima više oblika, ali najčešće su to tekstovi i slike na web stranici. Pored navedenog, sadržaj čine i infografike (vrlo popularan oblik sadržaja posljednjih godina!), GIF-ovi, e-knjige, vodiči, prezentacije, webinari i drugi video sadržaj. Stoga, sve što objavljujete na internetu čini Vaš sadržaj.

No, potrebno je napomenuti kako sama objava sadržaja nije nužno i content marketing! Naime, sadržaj mora biti planiran, kvalitetan, originalan i usmjeren prema ciljanoj publici kako bi se mogao nazvati dijelom strategije content marketinga i copywritinga.

Osnovna pretpostavka content marketinga je stvaranje konkretne vrijednosti za buduće konzumente objavljenog sadržaja. U pravilu, sadržaj kreiran u svrhu marketinga je potpuno besplatan za krajnjeg korisnika. Cilj sadržajnog marketinga NIJE izravno oglašavanje nekog proizvoda ili usluge, već privlačenje pažnje korisnika koji se uklapaju u ciljanu publiku te izgradnja autoriteta brenda u području u kojem posluje. Stoga, marketing sadržaja tek posredno djeluje na rezultate prodaje.

Kao primjer autentičnog sadržaja namijenjenog ciljanoj publici možemo uzeti i tekst koji upravo čitate. Bez obzira hoćete li nas angažirati na Vašem sljedećem web projektu, podijelili smo s Vama dio našeg znanja o marketingu sadržaja i vjerujemo kako s naše stranice odlazite barem malo informiraniji.

Nadalje, kvalitetan content marketing nije moguće raditi bez odgovarajućih programa. U prvom redu, to je software za istraživanje i planiranje relevantnog sadržaja (eng. Content Curation), poput Buzzsumo, ScoopIt i EpicBeat. Potom, sadržaj je potrebno i vizualno doraditi, ukoliko je riječ o popratnim slikama, inforgrafikama ili video sadržaju. Posljednje, objava sadržaja i njegova promocija među ciljanom publikom zasebna su tema.

Ciljevi content marketinga

a. NEPOSREDNI CILJEVI

Privući ciljanu publiku

Prvi i osnovni cilj content marketinga je privući publiku na objavljeni sadržaj. I to ne bilo kakvu publiku, već visoko ciljanu. Jer, ako Vaša tvrtka prodaje rezervne dijelove isključivo za automobile marke Ford, nije smisao privući bilo kojeg posjetitelja koji posjeduje vozilo, već onog koji posjeduje upravo Ford.

Proširiti bazu aktivnih korisnika

Nastavno na prethodni primjer, svrha content marketinga nije napisati jedan članak mjesečno, objaviti ga na vlastitom blogu i tek ponekad animirati zaljubljenike u Fordova vozila. Svrha je kvalitetnim sadržajem skrenuti pažnju na svoj brend i stvoriti široku bazu korisnika koji će redovito posjećivati Vašu web stranicu i profile na društvenim mrežama u potrazi za novim sadržajem.

Izgraditi autoritet brenda

Posljednji izravni cilj content marketinga je izgradnja autoriteta Vaše tvrtke i brenda u industriji, tj. niši u kojoj djelujete. No, nemojte biti opterećeni s ovim ciljem. Ponajprije jer nije ostvariv preko noći. Redovita objava kvalitetnog sadržaja, te aktivna prisutnost na društvenim mrežama, ciljanim forumima i blogovima učinit će Vas, s vremenom, referentnom točkom Vaše industrije.

b. POSREDNI CILJEVI

Povećati konverziju korisnika

Naravno, content marketing je i dalje – marketing. Iako njegov izravni cilj nije povećanje konverzije posjetitelja, to je neizbježni efekt! Naime, velika je vjerojatnost da će korisnici, koji su zadovoljni Vašim sadržajem, odraditi željenu radnju na Vašoj web stranici, tj. registrirati se, pretplatiti na newsletter, poslati upit ili kupiti proizvod.

Poboljšati rezultate prodaje

Veća konverzija zadovoljnih korisnika znači i bolje rezultate prodaje! Dakle, zaključak bi bio sljedeći: kvalitetnim marketingom sadržaja do povećanja broja kupaca.

Smanjiti trošak marketinga

Može li content marketing strategija zamijeniti Google oglašavanje i marketing na Facebooku? Ne može. Content marketing je dugoročna strategija i zahtijeva vrijeme. Bilo koji oblik online oglašavanja, u pravilu, pruža promptne rezultate. No, kvalitetnom strategijom sadržaja, troškovi marketinga mogli bi se znatno smanjiti! Primjerice, umjesto putem plaćenih oglasa, jedan dio kupaca doći će preko ciljanih članaka.

Content marketing i SEO optimizacija

Kreiranje sadržaja, posebice tekstualnog, jedna je od osnovnih pretpostavki SEO optimizacije. Naime, SEO je strategija optimizacije web stranice kako bi ista završila visoko u rezultatima pretraživanja na Google tražilici te, posljedično, privukla veći broj posjetitelja. Prilikom rangiranja web stranica, Google ponajviše zanima upravo, pogađate, sadržaj stranice.

Tekstualni sadržaj je najbolji poligon za implementaciju ključnih riječi, tj. jednog od najvažnijih SEO faktora. Također, zadovoljni korisnici Vašeg sadržaja mogli bi taj isti sadržaj podijeliti na svojoj stranici ili društvenim mrežama, što će itekako doprinijeti optimizaciji Vaše stranice (backlinks, social proof itd.). Nadalje, i SEO optimizacija i content marketing strategija kontinuirani su procesi, koji se međusobno isprepliću. Stoga su i njihovi efekti komplementarni.

Dakle, mogli bismo zaključiti kako je SEO = content marketing i obrnuto. Jedna strategija neminovno uključuje i drugu.

Marketing sadržaja na web stranici ili web shopu

Svaka web stranica ima svoju svrhu, a tu svrhu predstavlja sadržaj. U pravilu, sadržaj je ograničen na nekoliko ključnih podstranica koje se ne mijenjaju godinama (npr. naslovna stranica, stranica o Vama, stranica za kontakt, stranica o nekom proizvodu i sl.). Kvalitetan marketing sadržaja na Vašoj stranici morao bi uključivati i vlastiti blog. Blog omogućuje redovitu objavu novog sadržaja i, posljedično, privlačenje novih kupaca.

Marketing sadržaja na društvenim mrežama

Marketing sadržaja nije rezerviran samo za web stranice i blogove. Dapače, ogromna količina sadržaja distribuira se putem društvenih mreža. Naravno, jedan dio tog sadržaja čine prethodno napisani i podijeljeni članci, no postoji i sadržaj koji je produciran iznimno za objavu na određenoj društvenoj mreži. Primjerice, na Pinterestu možete pronaći odlične infografike, na Instagramu prekrasne slike, a na Youtubeu korisne video tutorijale.

Marketing sadržaja u newsletteru

Newsletteri se uvijek šalju ciljanoj publici. Stoga, kako bi privukao primatelja na konverziju, sadržaj newslettera mora biti kvalitetan i privlačan. Uspješna newsletter kampanja, dakle, ovisi o adekvatno planiranom marketingu sadržaja. Newsletter može sadržavati informacije o novim proizvodima i uslugama, obavijesti o promjenama radnog vremena poslovnica ili poziv na konzumiranje privremenih popusta i akcija.

Sadržajni marketing je dugoročna strategija internet marketinga

Internet marketing obuhvaća nekoliko marketinških kanala i više desetaka pristupa, odnosno strategija. Ukoliko želite brzi efekt marketinga, preporučili bismo Vam online oglašavanje. Rezultati su instantni, no s kratkotrajnim posljedicama. S druge pak strane, content marketing je dugoročna strategija s dugotrajnim posljedicama.

Objavljeni sadržaj na internetu je – vječan. Pokušajte pretražiti bilo koju temu na Googleu: koliko rezultata je starije od, primjerice, 2 godine? Ponekad se na prvoj stranici rezultata pretraživanja mogu naći i članci stari 5 ili više godina. To su posljedice kvalitetnog content marketinga.

Sadržajni marketing neće doprinijeti Vašim rezultatima preko noći. No, njegove posljedice bit će prirodne i intenzivne. Posjetitelji privućeni kvalitetnim sadržajnim marketingom zahvalniji su od posjetitelja pristiglih putem online oglasa.

BONUS ZA KRAJ

Pisanje bloga u svrhu content marketinga

Svaka web stranica trebala bi imati vlastiti blog.

Razmislite: koliko podstranica sa sadržajem ima Vaša web lokacija? Najvjerojatnije između 5 i 10. I to je posve u redu. Te podstranice su o Vama, Vašem brendu, core biznisu tvrtke, na njima se mogu nalaziti kraći opisi Vaših proizvoda i usluga, reference i sl. No, ukoliko nemate blog gdje možete redovito objavljivati NOVI sadržaj putem članaka, odnosno blog postova, tada bi tih desetak podstranica činilo cjelokupan sadržaj koji predstavlja Vašu tvrtku na internetu. Drugim riječima, nemate mogućnost samostalnog dodavanja sadržaja i ograničeni ste na ono što imate, tj. na tih desetak podstranica. To je premalo sadržaja za adekvatnu prezentaciju Vašeg biznisa na internetu.

Objasnit ćemo.

Nakon što Vam web developer preda stranicu u ruke, to bi bilo to, zar ne? Ne bismo rekli :-). Web stranicu je potrebno održavati, te pritom ne mislimo samo na ažuriranje softwarea. Naime, i sadržaj stranice je potrebno nadopunjavati ili mijenjati, ovisno o prilici. S druge pak strane, posve novi sadržaj (u obliku članaka na blogu) je i više nego dobrodošao, kako za Vaše čitatelje (potencijalne kupce), tako i za Google. Što više članaka imate, više ćete ključnih riječi pokriti. To će pak značiti češće pojavljivanje Vaše tvrtke u Google pretraživanju, što, dakako donosi i više (besplatnih) posjetitelja na Vašu web stranicu.

Više posjetitelja, u pravilu, znači i bolje rezultate prodaje.

“Content is King”, kažu marketinški stručnjaci. Izgradite autoritet sadržajem i zavladajte internetom.
Marketing sadržaja učinit će Vašu web stranicu referentnom točkom u online svijetu

Sadržaj je srž interneta, neovisno govorimo li o informativnom članku ili otvorenoj marketinškoj poruci. Sadržaj dovodi korisnike (eng. Prospects) na Vašu stranicu i konvertira ih u potencijalne kupce (eng. Leads). No, sadržaj sam po sebi nije dovoljan. Potrebno je mnogo više od puke objave sadržaja. Mediteranija pruža usluge SEO optimizacije i optimizacije konverzije na web stranici kako bi Vaš sadržaj doprio do željene publike. Također, iskoristite content marketing u svrhu newsletter kampanje, te kvalitetnog community managementa.

Stoga, predlažemo Vam da pogledate i naše preostale web usluge:

Izrada web stranica

Kvalitetna web stranica zlata vrijedi. To je prostor na internetu koji pripada isključivo Vašem brendu. Uz moderan CMS, samostalna izmjena sadržaja na web stranici nikad nije bila lakša.

SEO optimizacija

Optimizacija web stranice osigurava bolju poziciju stranice u rezultatima pretraživanja na Googleu. Bolja pozicija jamči i veći broj posjetitelja stranice te, posljedično, bolje rezultate prodaje.

Optimizacija konverzije

Konverzija je pojam koji označava željenu radnju posjetitelja na web stranici. Svrha optimizacije konverzije je povećanje prodaje, registracije korisnika, pretplata na newsletter ili bilo koje druge radnje na stranici.

Google Ads (Adwords)

Oglašavanje na Google tražilici najefikasniji je oblik internet marketinga: oglasi se prikazuju samo onim korisnicima koji pretražuju zadane ključne riječi, a oglašavanje se plaća po kliku na oglas (PPC marketing).

Društvene mreže

Marketing na društvenim mrežama nikad nije bio efikasniji. Oglašavanje se plaća po impresiji ili kliku na oglas, a publiku je moguće ciljati ovisno o parametrima poput dobi, spola, mjesta, interesa i dr.

Email marketing

Email ili newsletter marketing jedan je od najisplativijih marketinških kanala na internetu. Po vrlo povoljnim cijenama, redoviti se newsletter šalje isključivo korisnicima koji su pristali primati ga.

Upravljanje reputacijom

Online reputacija gradi se i jača izravnom komunikacijom s postojećim i budućim kupcima Vaših proizvoda i usluga: na društvenim mrežama, forumima, stranicama za recenzije, blogovima itd.

Grafički dizajn

Vizualni identitet je važan faktor online uspješnosti. Kvaliteta izrade logotipa, promotivnih materijala, video sadržaja i drugih usluga grafičkog dizajna govore mnogo i o samoj tvrtki i njezinom brendu.