FACEBOOK OGLASI

Oglašavanje na Facebooku jedno je od najboljih marketinških poteza koje možete učiniti. Ono je dostupno i jednako primjenjivo na sve tipove biznisa: od lokalnog do sektorski specifičnog i globalnog. Segmentacija ciljane publike, utjecaj na licitaciju i isporuku Facebook oglasa te kontrola troškova kampanje omogućit će Vam efikasno oglašavanje uz prihvatljivu cijenu.

ili idi na

Zašto oglašavati na Facebooku?

Ukratko, 2 razloga :

Targetirana publika

Što čini marketinšku kampanju uspješnom? Je li to broj ljudi koji su vidjeli oglas ili broj ljudi koji su taj oglas i “doživjeli”? Mi bismo rekli oboje.

Facebook oglasi omogućuju Vam upravo to: široku isporuku oglasa targetiranoj (ciljanoj) publici kod koje postoji najveća vjerojatnost  će da je taj oglas i zanimati.

Zašto biste trošili marketinški budžet na publiku koju Vaši proizvodi i usluge uopće ne interesiraju. Primjerice, je li nužno reklamirati ženske proizvode muškoj publici i obrnuto? Ili, koliko je efikasno promovirati zagrebački salon ljepote u Splitu?

Uz pomoć Facebookovih alata za izradu kampanje i našeg znanja optimizacije isporuke i cijene oglasa, postignite željeni učinak uz bilo kakav budžet.

Povoljno oglašavanje

Bez obzira je li Vaš mjesečni budžet za Facebook marketing 400 ili 4.000 kuna, određene rezultate možete postići. Posebice ako je riječ o lokalnom biznisu (primjerice, saloni za uljepšavanje, instalacija i popravak klima uređaja, knjigovodstveni servisi itd.).

No, Facebook oglašavanje nije ograničeno na promociju lokalnog poslovanja. Dapače, većina oglasa na ovoj društvenoj mreži usmjerena je široj publici.

Optimizacija licitacije, tj. maksimalne cijene po kliku ili impresiji, omogućuje Vam solidnu isporuku oglasa uz prihvatljivu cijenu kampanje.

Iskustvo u ovom dijelu marketinga na Facebooku je presudno. Svatko može izraditi oglas i pokrenuti kampanju. No, u nedostatku iskustva s optimizacijom licitacije i isporuke oglasa, Vaši marketinški napori mogli bi završiti sa smanjenim efektom i većom cijenom.

Facebook oglašavanje u praksi

1. Izrada oglasa

Izrada Facebook oglasa kreativan je proces koji zahtjeva korištenje profesionalnih alata za obradu foto i video sadržaja, te slaganje relevatne marketinške poruke.

Danas više nije dovoljno učitati jednu sliku i napisati nekakav reklamni tekst pun floskula. U suprotnom, Vaš oglas mogao bi ostati neprimijećen i utopljen u većinu dosadnih promocija na društvenim mrežama.

Također, LOŠ OGLAS PODIŽE CIJENU FACEBOOK OGLAŠAVANJA!

Razmislite o sljedećem: Facebook odlučuje koji će oglas prikazati na korisnikovom newsfeedu. Naravno, konkurencija je velika, jer većina tvrtki se oglašava na ovoj mreži. Hoće li Facebook prije prikazati loš oglas koji korisnici neće niti doživjeti (dakle, neće niti kliknuti na njega, a podsjetimo kako Facebook zarađuje upravo od klikova na oglas!) ili će prikazati dobar oglas koji će zainteresirati korisnika?

Odgovor je sam po sebi jasan :-).

Mediteranija izrađuje kvalitetne oglase s profesionalnom grafikom i kreativnim marketiškim porukama.

2. Segmentacija publike

Ciljanu publiku segmentiramo pomoću Facebookovog alata za upravljanje kampanjama, tj. pomoću Facebook Business Managera.

Što je to ciljana publika i zašto je važna za razumijevanje marketinga na Facebooku (ali i drugim društvenim mrežama!)?

Ciljanu ili targetiranu publiku čine upravo oni korisnici Facebooka koji odgovaraju idealnom tipu Vašeg kupca.

Primjer: Pretpostavimo da oglašavate salon ljepote u Zagrebu. Kakav je Vaš idealni kupac? Dva kriterija su sigurna: riječ je ženskoj osobi koja živi na području grada Zagreba. Starost kupca? Ovdje možemo duplicirati postojeći oglas i namjerno ga prikazati odvojeno korisnicima različitih dobnih skupina. Riječ je o tzv. A/B testiranju, ali i vlastitom ispitivanju tržišta. Na primjer, moguće je jedan oglas prikazati ženama u dobi od 18-34 godine, a drugi oglas ženama od 35-55 godina. Ukoliko primijetimo značajne razlike u isporuci i efektu oglašavanja, u mogućnosti smo prilagoditi kampanju ciljanoj dobnoj skupini! Nadalje, segmentacija ciljane publike podrazumijeva i odabir korisnika prema njihovim INTERESIMA I PONAŠANJU. Ovo je ujedno i najveća prednost oglašavanja na Facebooku. Primjera radi, moguće je segmentirati samo one korisnike koji prate Vašu tvrtku na Facebooku, njihove prijatelje koji ne prate Vašu tvrtku, korisnike koji prate Vašu konkurenciju na Facebooku, korisnike koji prate određene grupe ili stranice itd. Mogućnosti je bezbroj.

Dakle, ciljanje publike prema unaprijed određenim kriterijima povećat će efikasnost Vaših Facebook oglasa i racionalizirati troškove kampanje.

3. Optimizacija cijene i isporuke oglasa

Naši nas klijenti često pitaju sljedeće: Koliko košta oglašavanje na Facebooku? Točan bi odgovor bio: Oglašavanje na Facebooku košta onoliko koliko ste spremni platiti. 🙂

Vrlo je jednostavno. Ukoliko odlučite potrošiti 400 ili 4.000 kuna na Facebook marketing, mi ćemo Vam pomoći da za taj iznos dobijete najbolje moguće rezultate kampanje.

Facebook Business alati za licitaciju (eng. Bidding) i optimizaciju isporuke oglasa, ako se pravilno koriste, mogu osigurati dobre rezultate oglašavanja uz pristojnu cijenu. U suprotnom, mogli biste potrošiti jednak iznos uz znatno slabiji efekt.

Facebook omogućuje nekoliko tipova licitacije za određivanje cijene oglasa:

  • CPC – Cost-Per-Click (cijena po kliku na oglas)
  • CPM – Cost-Per-Mille ili Cost-Per-Impression ili Cost-Per-Thousand (svi ovi nazivi odnose se na cijenu po impresiji, tj. cijenu za 1.000 prikazivanja Vašeg oglasa)
  • CPA – Cost-Per-Action ili Cost-Per-Conversion (cijena po konverziji, npr. cijena za preusmjeravanje korisnika na Vašu web stranicu nakon klika na Facebook oglas)
  • Cost-Per-Like (cijena jednog lajka Vašeg oglasa, proizvoda ili Facebook stranice)

Sukladno ciljevima kampanje, određuje se primjerena licitacija. Primjerice, ako želite da Vaš oglas vidi što veći broj (novih) korisnika, odlučit ćemo se za CPM, odnosno za cijenu po impresiji.

Facebook omogućuje i optimizaciju isporuke Vašeg oglasa. Ciljevi kampanje mogu biti sljedeći:

  • Broj konverzija; npr. cilj Facebook kampanje je postići što veći broj korisnika koji će kupiti određeni proizvod ili instalirati određenu aplikaciju
  • Broj impresija; npr. Facebook će prikazati Vaš oglas što većem dijelu odabrane publike
  • Broj klikova; npr. cilj je postići što veći broj klikova na oglas, a svrha oglasa je da korisnika preusmjeri na određenu web stranicu

Optimizacija cijene i isporuke oglasa zahtjevan je proces. Ubrzo nakon pokretanja kampanje, Facebook će ocijeniti Vašu kampanju s ocjenom od 1-10. To je tzv. Facebook Relevance Score i označava relevantnost Vašeg oglasa u očima Facebooka. Ukoliko je ta ocjena ispod 5, to bi značilo kako Facebook ne cijeni dovoljno Vaš oglas i kako ga nema namjeru često isporučivati te kako cijena po kliku ili impresiji može biti nešto veća od očekivane.

Ne dopustite da Vam se to dogodi. Prepustite izradu cjelokupne kampanje stručnjacima za Facebook oglašavanje i postignite najbolje rezultate za najbolju cijenu.

4. Praćenje kampanje

Praćenje i evaluacija aktivne kampanje vrlo je važan dio cjelokupnog procesa oglašavanja na Facebooku.

Nije nemoguće da analiza rezultata pokaže kako pojedini segment kampanje treba revidirati i zamijeniti novim. Primjerice, možda je ciljana publika bila preširoka ili preuska. Ili je odabran pogrešan model licitacije i optimizacije isporuke oglasa. Na kraju, moguće i da marketinška poruka ili grafika trebaju nadopunu ili zamjenu boljom verzijom.

Stoga, izvještavanje o napretku aktivne kampanje na Facebooku je – neizostavno!

BONUS: Za svakog klijenta izrađujemo personaliziranu podstranicu na našoj web lokaciji, na kojoj su dostupni svi relevantni izvještaji o aktivnoj kampanji. Naši izvještaji su LIVE, tj. ažuriraju se u realnom vremenu! Stoga, nema potrebe za snalaženjem u kompliciranom Facebook sučelju za izradu oglasa. Također, klijent može u svakom trenutku provjeriti koliki je iznos budžeta potrošen, koliko je lajkova/pregleda/klikova ostvareno te je u mogućnosti spremiti cjelokupan izvještaj u PDF verziji na vlastito računalo.

Što je FACEBOOK PIXEL i kako Vam može pomoći u kreiranju vlastite publike?

Facebook Pixel je personalizirani kôd koji se implementira na željenu web stranicu.

Njegova je uloga dvostruka. S jedne strane, Facebook Pixel prati konverziju (eng. Conversion Tracking) onih posjetitelja Vaše web stranice koji su na tu stranicu došli klikom na Facebook oglas. S druge pak strane, Facebook Pixel služi i za kreiranje vlastite publike (eng. Custom Audience), jer omogućuje ciljanje korisnika koji su ujedno i korisnici Facebooka i posjetitelji Vaše stranice.

Pojasnit ćemo.

Implementacija Facebook Pixela omogućit će Vam praćenje stvarnih učinaka Facebook kampanje. Naime, umjesto da brojimo klikove na oglas, brojat ćemo konverzije na Vašoj web stranici. Konverzija može biti registracija korisnika, pretplata na newsletter ili kupnja proizvoda u web shopu.

Nadalje, pomoću Facebookovog Pixela moći ćemo segmentirati publiku ovisno o tome jesu li posjetili Vašu web stranicu ili ne. Ciljanjem korisnika koji su već upoznati s Vašim brendom, uz prilagođenu marketinšku strategiju i poruku, moguće je znatno povećati rezultate prodaje.

Što je Facebookov Relevance Score?

I treba li Vas brinuti…

Ukratko, Relevance Score ili rezultat relevantnosti Vašeg oglasa je Facebookov osnovni pokazatelj USPJEŠNOSTI kampanje.

Ponekad se može dogoditi da izradite vrhunski oglas, segmentirate pravu publiku i adekvatno optimizirate cijenu licitacije, no Facebook Vašu kampanju ocijeni s tek 5 ili manje bodova pod pojmom Relevance Score.

Koliko je to zabrinjavajuće i trebate li odmah prestati s oglašavanjem?

Najčešće je to znak kako se kampanja nije najbolje “primila” i da bi je trebalo zamijeniti novom. No, to nije uvijek nužno! Primjerice, ponekad možete imati dobre rezultate i uz nizak rezultat relevantnosti Vašeg oglasa.

Čemu onda služi Facebookov Relevance Score?

U pravilu, Relevance Score pokazuje koliko se Facebook “trudi” isporučivati Vaše oglase. Dakle, ukoliko je ovaj rezultat nizak, to bi značilo kako Facebook ne isporučuje Vaše oglase visokom dinamikom. Primjerice, razlog tomu može biti velika konkurencija koja je odabrala preklapajuću publiku. U tom slučaju, potrebno bi bilo povećati iznos licitacije ili drugačije segmentirati ciljanu publiku (proširiti je ili suziti). Također, nizak Relevance Score najčešće će biti i glavni razlog skuplje kampanje, odnosno veće cijene po kliku ili impresiji!

Vratit ćemo se na prethodno rečeno: možda Vaša kampanja i daje dobre rezultate (solidan broj klikova na oglas) unatoč slaboj ocjeni Facebooka. No, svejedno bi trebalo razmisliti o pokretanju nove kampanje kako biste postigli veću isporuku oglasa ciljanoj publici uz nižu cijenu klika na oglas.

Koliko su Facebook oglasi isplativi kad je riječ o LOKALNOM BIZNISU?

Naše iskustvo pokazalo je kako su Facebook oglasi JAKO efikasni kad je riječ o promociji lokalne tvrtke ili brenda.

Prvo, Facebookovi alati za segmentaciju publike omogućuju ciljanje korisnika koji žive, rade ili posjećuju Vaš grad ili županiju. Drugo, sužavanjem publike na korisnike koji su prethodno iskazali interes za Vašim uslugama ili pak uslugama Vaših lokalnih konkurenata, moguće je racionalizirati marketinški budžet. Treće, dodatnim segmentiranjem korisnika sukladno njihovim interesima u lokalnoj zajednici, Vaši oglasi isporučit će se samo POTENCIJALNIM kupcima.

Dakle, svaka kuna uložena u marketing na Facebook društvenoj mreži morala bi se višestruko isplatiti.

Facebook oglasi mogu poboljšati rezultate Vaše prodaje. Dokazano.

Interesira Vas IZRADA I ODRŽAVANJE POSLOVNIH PROFILA na Facebooku ili drugim društvenim mrežama, tj. Community Management?

Facebook marketing primjeren je svakom tipu i veličini biznisa.

Mnogim tvrtkama danas je nezamislivo planirati digitalni i internet marketing bez oglašavanja na najvećoj društvenoj mreži na svijetu. No, iako nekim brendovima to može biti početak i kraj online marketinga, ne bismo Vam preporučili ograničavanje isključivo na Facebook. U ponudi imamo marketing na svim relevatnim društvenim mrežama i internetskim tražilicama, izradu vlastite web stranice i kompletno upravljanje Vašom online reputacijom!

Stoga, predlažemo Vam da pogledate i naše preostale web usluge:

Izrada web stranica

Kvalitetna web stranica zlata vrijedi. To je prostor na internetu koji pripada isključivo Vašem brendu. Uz moderan CMS, samostalna izmjena sadržaja na web stranici nikad nije bila lakša.

SEO optimizacija

Optimizacija web stranice osigurava bolju poziciju stranice u rezultatima pretraživanja na Googleu. Bolja pozicija jamči i veći broj posjetitelja stranice te, posljedično, bolje rezultate prodaje.

Optimizacija konverzije

Konverzija je pojam koji označava željenu radnju posjetitelja na web stranici. Svrha optimizacije konverzije je povećanje prodaje, registracije korisnika, pretplata na newsletter ili bilo koje druge radnje na stranici.

Google Ads (Adwords)

Oglašavanje na Google tražilici najefikasniji je oblik internet marketinga: oglasi se prikazuju samo onim korisnicima koji pretražuju zadane ključne riječi, a oglašavanje se plaća po kliku na oglas (PPC marketing).

Email marketing

Email ili newsletter marketing jedan je od najisplativijih marketinških kanala na internetu. Po vrlo povoljnim cijenama, redoviti se newsletter šalje isključivo korisnicima koji su pristali primati ga.

Content marketing

Content marketing je marketing pomoću sadržaja. Kvalitetan sadržaj dominira internetom i njegova marketinška vrijednost je ogromna. “Content is King“, s pravom kažu stručnjaci za marketing.

Upravljanje reputacijom

Online reputacija gradi se i jača izravnom komunikacijom s postojećim i budućim kupcima Vaših proizvoda i usluga: na društvenim mrežama, forumima, stranicama za recenzije, blogovima itd.

Grafički dizajn

Vizualni identitet je važan faktor online uspješnosti. Kvaliteta izrade logotipa, promotivnih materijala, video sadržaja i drugih usluga grafičkog dizajna govore mnogo i o samoj tvrtki i njezinom brendu.