EMAIL MARKETING

Newsletter je povoljan, ali moćan marketinški alat za neposredno informiranje kupaca o novim proizvodima, uslugama i posebnim ponudama tvrtke.

Što je email marketing?

Za početak, email marketing nije samo direktno oglašavanje Vaših proizvoda i usluga. Dapače, veći broj newslettera šalje se u informativne svrhe. Primjerice, svaka registracija novog korisnika na Vašu stranicu popraćena je serijom tzv. welcome emails, tj. email porukama dobrodošlice. Svrha takvih email poruka je informiranje korisnika o Vašoj tvrtki, web stranici (npr. upute za online kupovinu i informacije o načinima plaćanja u Vašem web shopu), proizvodima i uslugama i sl.

Email marketing uvijek je usmjeren prema postojećim korisnicima Vaše web stranice, odnosno prema onim korisnicima koji su dobrovoljno i svjesno prihvatili pretplatu na Vaš newsletter (eng. Newsletter Subscribers). Uslijed novih i strožih pravila o zaštiti korisničkih podataka na internetu (primjerice, europski GDPR, tj. General Data Protection Regulation), svaki poslani newsletter nužno mora postojećem korisniku ponuditi mogućnost odjave pretplate na primljeni newsletter.

Stoga, newsletter marketing ne smijemo miješati sa slanjem tzv. cold emails (slično kao cold calls), gdje marketinšku poruku ili ponudu šaljemo korisnicima koji nam prethodno nisu dali suglasnost za izravno kontaktiranje.

Osnovna prednost email marketinga je PERSONALIZACIJA email poruke. Za razliku od uobičajene dostave identičnih letaka u poštanski sandučić, newsletter je uvijek prilagođen korisniku koji ga prima. Primjerice, ukoliko se neki korisnik pretplatio na informacije o ponudi automobilskih guma, nema smisla da prima newsletter o bijeloj tehnici. Upravo takva segmentacija korisnika, ovisno o njihovim preferencijama, omogućuje veliku efikasnost email marketinga uz niske troškove dostave newslettera.

Nadalje, ono što email marketing čini privlačnim marketinškim kanalom je automatizacija isporuke newslettera i mogućnost detaljnog izvještaja o uspješnosti newsletter kampanje. Ukoliko se postojeća newsletter kampanja pokaže neuspješnom, vrlo lako se može zamijeniti novom.

Zašto email marketing?

6 prednosti newsletter marketinga:

Newsletter je nenametljiv način informiranja kupaca

S obzirom da se korisnici dobrovoljno pretplaćuju na primanje newslettera te uvijek mogu otkazati pretplatu (eng. Opt-out ili Unsubscribe), newsletter marketing možemo smatrati blagom marketinškom strategijom.

Newsletter podiže svijest kupaca o tvrtki i brendu

Redoviti newsletter pokazao se odličnim podsjetnikom korisnika na Vaš brend. Također, kvalitetna email strategija jača i reputaciju tvrtke i njeguje povjerenje korisnika.

Newsletter je odličan marketinški alat za povećanje prodaje

Newsletter ujedno može biti i informativnog i marketinškog karaktera, te je stoga vrlo učinkovit način promocije proizvoda i usluga. Ne zaboravite kako su primatelji newslettera već jednom pokazali interes za Vašim brendom: onda kad su se pretplatili na Vaš newsletter. Dakle, od njih možete očekivati i veću konverziju, tj. kupnju putem web shopa.

Email marketing osigurava veći broj posjetitelja stranice

Veći broj pretplatnika na newsletter najčešće znači i veći broj klikova na ponudu koju taj newsletter sadrži. Veći broj klikova podrazumijeva pak veći promet na Vašoj stranici, te veći broj željenih radnji korisnika.

Cijena email marketinga je cost-effective

U odnosu na druge tipove internet marketinga, email marketing jedan je od povoljnijih te definitivno osigurava najveći ROI (eng. Return On Investment), tj. povrat na uloženu investiciju.

Vaša konkurencija već koristi prednosti newslettera

Email marketing i slanje newslettera rijetko je kad ultimativna marketinška strategija. No, u kombinaciji s drugim strategijama poput Google ili Facebook oglašavanja, email marketing vrlo je moćan i omogućuje racionalizaciju troškova oglašavanja na internetu. To znaju i Vaši konkurenti koji su već smanjili troškove marketinga uz zadržavanje dobrih rezultata prodaje.

Newsletter kampanja

Izrada liste pretplatnika na newsletter

Ukoliko još nemate poveću listu Vaših pretplatnika na newsletter, istu je potrebno izgraditi.

No, to nije jednostavan proces. Zapravo, to je najteži dio email marketinga!

Ne brinite. Mi ćemo Vam pomoći pridobiti nove pretplatnike i izgraditi kvalitetnu bazu potencijalnih kupaca.

Izrada newsletter obrasca

Newsletter obrazac (eng. Newsletter Template) ono je što pretplatnici primaju u svoj email sandučić.

Sigurni smo kako ste do sada vidjeli najmanje desetak različitih newslettera. Stoga, nije potrebno posebno opisivati kako newsletter obrazac izgleda.

Napomenut ćemo kako je (opet!) najvažniji SADRŽAJ poruke. Zatim slijedi DIZAJN newslettera.

Odabir alata za slanje newslettera

Postoji više desetaka softwarea (eng. SaaS – Software as a Service) za izradu newsletter kampanje. Najpoznatiji su MailChimp, GetResponse, AWeber i Constant Contact.

Ovi alati dobri su za početak Vašeg email marketinga, tj. dok još nemate troznamenkastu listu pretplatnika i dok ne šaljete više desetaka tisuća newslettera mjesečno.

Paralelno s navedenim alatima, omogućujemo i korištenje našeg internog softwarea za kreiranje newslettera i pokretanje newsletter kampanje.

Praćenje i analiza newsletter kampanje

Email marketing je mjerljiv. Iskoristite tu činjenicu!

Ukoliko ste već koristili naše usluge internet marketinga, sigurno ste primijetili kako naglasak stavljamo na analizu rezultata marketinške kampanje.

Praćenje izvedbe i analiza rezultata omogućuju nam mjerenje uspješnosti poslanog newslettera.

Newsletter marketing vs cold email strategija

Razlika između slanja newslettera i tzv. hladne email poruke (eng. Cold Email Outreach) je golema. Cold email šalje se korisniku koji prethodno nije komunicirao s našim brendom, niti se pretplatio na naš newsletter. Ovaj tip internet marketinga možemo usporediti s tzv. hladnim pozivima (eng. Cold Calls), koje redovito primamo na naše kućne telefone (npr. pokušaj prodaje telekomunikacijskih usluga putem telefonskog poziva).

No, za razliku od telefonske prodaje koja u pravilu nije pomno planirana, cold emailing itekako jest. Primjerice, hladan email šaljemo samo onim korisnicima interneta za koje pretpostavljamo da postoji najveća šansa da će ih naši proizvodi i usluge zanimati. Stoga, ukoliko prodajemo poljoprivredne alate, nema smisla kontaktirati frizerske salone.

Dakle, prije slanja cold emaila, potrebno je istražiti tržište, složiti listu relevantnih email adresa i personalizirati poruku. Kao i kod newsletter marketinga, korištenje softwarea za automatizacija isporuke i izvještavanje o uspješnosti cold email kampanje je moguće, no nije uvijek nužno.

No, iako je slanje cold email poruka moguće i bez softwarea, ne bismo Vam to preporučili. Naime, pogrešno korištenje email servisa može rezultirati sankcioniranjem Vaše email adrese (npr. svrstavanjem Vaše pošte u SPAM sandučić), a ponekad i cijele domene.

Svrha cold emailinga je stupanje u kontakt s potencijalnim partnerima ili kupcima. U nedostatku iskustva, mnogi vlasnici biznisa suviše agresivno koriste ovu marketinšku taktiku, želeći odmah prodati svoj proizvod ili uslugu. Kao i newsletter kampanja, cold email strategija gotovo nikad nije samo jedna poruka. Primjerice, prvi hladan email šaljemo kao informaciju o postojanju našeg biznisa. Ukoliko primatelj ne odgovori na email, moguće je poslati novu poruku kao svojevrstan podsjetnik (eng. Follow-up Email). Kad pridobijemo pažnju primatelja, tek tada slijedi ponuda za kupnju naših proizvoda i usluga.

Verifikacija email adresa i čišćenje email liste

eng. Email Verification & List Cleaning
Jeste li znali da slanje email poruka i newslettera na nepostojeće ili neispravno upisane email adrese može naštetiti Vašoj reputaciji pošiljatelja. Pri tome ne mislimo na javnu reputaciju, već reputaciju IP adrese Vašeg servera. Uzevši u obzir kako se velik broj newslettera šalje na adrese koje pripadaju servisima poput Gmaila, Yahooa ili Hotmaila, jednom narušena reputacija Vaše IP adrese mogla bi uzrokovati blokiranje svih Vaših poruka upućenih na bilo koji od navedenih servisa.

To je ozbiljan problem, a koliko ga online divovi poput MailChimpa ozbiljno shvaćaju dočarava i činjenica kako bi Vaš korisnički račun na tom servisu mogao biti suspendiran ukoliko Vaša email lista nije “čista”.

Čistom email listom možemo smatrati listu koja u niti jednom trenutku nema više od 3% neispravnih, netočnih ili blokiranih email adresa. Čišćenje liste nije jednokratan zadatak, posebice ako se lista kontinuirano nadopunjuje novim email adresama. Naime, mnoge email adrese nestaju iz dana u dan, jer ih vlasnici mijenjaju novima ili se naprosto domene (serveri) deaktiviraju.

Stoga, nikad ne zaboravite očistiti Vašu email listu prije slanja email i newsletter poruka.

NOVA USLUGA

Facebook Newsletter

Facebook newsletter podrazumijeva slanje newslettera putem Facebook Messengera. Riječ je relativno novoj usluzi digitalnog marketinga, no već pokazuje odlične rezultate.

Klasičan email marketing vrlo je dobra marketinška opcija, jer postatak otvorenih newslettera može biti i do 40% ukoliko je kampanja pravilno izrađena. No, u slučaju Facebook newslettera, postotak pročitanih poruka penje se i do nevjerojatnih 80%!

Newsletter putem Messengera šalje se aktivnim pratiteljima Vaše Facebook stranice. Kažemo aktivnim, jer kao i u slučaju uobičajene newsletter kampanje, primatelji moraju dati prethodnu suglasnost za sudjelovanje u kampanji.

SAZNAJ VIŠE

Započnite s email marketingom još danas.
Otkrijte moćan marketinški alat koji neće predstavljati teret za Vaš budžet.
Kombinirajte email marketing s drugim marketinškim strategijama
Iako je newsletter kampanja efikasan i povoljan način oglašavanja i informiranja u online svijetu, potrebno je koristiti i druge strategije digitalnog marketinga. Primjerice, ukoliko imate web stranicu, nezaobilazan način njezine promocije su Google i Facebook oglasi. Kombinacijom tih strategija ispunit ćete svoj marketinški potencijal i ostvariti željene rezultate.
Stoga, predlažemo Vam da pogledate i naše preostale web usluge:
IZRADA WEB STRANICA

Uz svaki web dolazi i 3 mjeseca besplatnog održavanja i hostinga Vaše stranice!

SEO OPTIMIZACIJA

Preskočite svoje konkurente na Googleu i ostvarite veći broj posjetitelja stranice.

OPTIMIZACIJA KONVERZIJE

Konvertirajte posjetitelje stranice u kupce Vaših proizvoda i usluga.

GOOGLE ADS

Iskoristite prednost oglašavanja na Google tražilici i poboljšajte rezultate prodaje.

EMAIL MARKETING

Newsletter je povoljan, ali moćan marketinški alat za informiranje kupaca.

CONTENT MARKETING

"Sadržaj je kralj weba!" - kažu marketinški stručnjaci. Provjerite zašto!

FACEBOOK OGLASI

Kreativan oglas, ciljana publika i relevantna licitacija jamac su dobre kampanje.

DRUŠTVENE MREŽE

Community management sastavni je dio svake uspješne tvrtke u Hrvatskoj.

UPRAVLJANJE REPUTACIJOM

Izgradite i zaštitite imidž Vaše tvrtke i Vašeg brenda na internetu.

GRAFIČKI DIZAJN

Vizualni identitet je ono po čemu Vas kupci raspoznaju u masi brendova.