EMAIL MARKETING

Svaki korisnik interneta i svaka tvrtka ili obrt posjeduju i do nekoliko email adresa. Stoga, email marketing, odnosno newsletter marketing jednako je efektivan način informiranja i oglašavanja u slučaju B2B (eng. Business To Business) i B2C (eng. Business To Consumer).

a. Što je email marketing?

Za početak, email marketing nije samo direktno oglašavanje Vaših proizvoda i usluga. Dapače, veći broj newslettera šalje se u informativne svrhe. Primjerice, svaka registracija novog korisnika na Vašu stranicu popraćena je serijom tzv. welcome emails, tj. email porukama dobrodošlice. Svrha takvih email poruka je informiranje korisnika o Vašoj tvrtki, web stranici (npr. upute za online kupovinu i informacije o načinima plaćanja u Vašem web shopu), proizvodima i uslugama i sl.

Email marketing uvijek je usmjeren prema postojećim korisnicima Vaše web stranice, odnosno prema onim korisnicima koji su dobrovoljno i svjesno prihvatili pretplatu na Vaš newsletter (eng. Newsletter Subscribers). Uslijed novih i strožih pravila o zaštiti korisničkih podataka na internetu (primjerice, europski GDPR, tj. General Data Protection Regulation), svaki poslani newsletter nužno mora postojećem korisniku ponuditi mogućnost odjave pretplate na primljeni newsletter.

Stoga, newsletter marketing ne smijemo miješati sa slanjem tzv. cold emails (slično kao cold calls), gdje marketinšku poruku ili ponudu šaljemo korisnicima koji nam prethodno nisu dali suglasnost za izravno kontaktiranje.

Osnovna prednost email marketinga je PERSONALIZACIJA email poruke. Za razliku od uobičajene dostave identičnih letaka u poštanski sandučić, newsletter je uvijek prilagođen korisniku koji ga prima. Primjerice, ukoliko se neki korisnik pretplatio na informacije o ponudi automobilskih guma, nema smisla da prima newsletter o bijeloj tehnici. Upravo takva segmentacija korisnika, ovisno o njihovim preferencijama, omogućuje veliku efikasnost email marketinga uz niske troškove dostave newslettera.

Nadalje, ono što email marketing čini privlačnim marketinškim kanalom je automatizacija isporuke newslettera i mogućnost detaljnog izvještaja o uspješnosti newsletter kampanje. Ukoliko se postojeća newsletter kampanja pokaže neuspješnom, vrlo lako se može zamijeniti novom.

b. Zašto email marketing?

6 prednosti newsletter marketinga:

1. Slanje newslettera je nenametljiv način informiranja i oglašavanja Vaših proizvoda i usluga

S obzirom da se korisnici dobrovoljno pretplaćuju na primanje newslettera te uvijek mogu otkazati pretplatu (eng. Opt-out ili Unsubscribe), newsletter marketing možemo smatrati blagom marketinškom strategijom.

2. Redovito slanje newslettera podiže svijest kupaca o Vašoj tvrtki i brendu

Redoviti newsletter pokazao se odličnim podsjetnikom korisnika na Vaš brend. Također, kvalitetna email strategija jača i reputaciju tvrtke i njeguje povjerenje korisnika.

3. Newsletter je odličan marketinški alat za povećanje online prodaje

Newsletter ujedno može biti i informativnog i marketinškog karaktera, te je stoga vrlo učinkovit način promocije proizvoda i usluga. Ne zaboravite kako su primatelji newslettera već jednom pokazali interes za Vašim brendom: onda kad su se pretplatili na Vaš newsletter. Dakle, od njih možete očekivati i veću konverziju, tj. kupnju putem web shopa.

4. Newsletter osigurava kvalitetan promet i veći broj korisnika na Vašoj web stranici

Veći broj pretplatnika na newsletter najčešće znači i veći broj klikova na ponudu koju taj newsletter sadrži. Veći broj klikova podrazumijeva pak veći promet na Vašoj stranici, te veći broj željenih radnji korisnika.

5. Cijena email marketinga i newsletter kampanje je povoljna u odnosu na rezultate koje pruža

U odnosu na druge tipove internet marketinga, email marketing jedan je od povoljnijih te definitivno osigurava najveći ROI (eng. Return On Investment), tj. povrat na uloženu investiciju.

6. Vaša konkurencija već koristi sve prednosti email marketinga

Email marketing i slanje newslettera rijetko je kad ultimativna marketinška strategija. No, u kombinaciji s drugim strategijama poput Google ili Facebook oglašavanja, email marketing vrlo je moćan i omogućuje racionalizaciju troškova oglašavanja na internetu. To znaju i Vaši konkurenti koji su već smanjili troškove marketinga uz zadržavanje dobrih rezultata prodaje.

Newsletter kampanja

Izrada liste pretplatnika na newsletter

Ukoliko još nemate poveću listu Vaših pretplatnika na newsletter, istu je potrebno izgraditi.

No, to nije jednostavan proces. Zapravo, to je najteži dio email marketinga!

Ne brinite. Mi ćemo Vam pomoći pridobiti nove pretplatnike i izgraditi kvalitetnu bazu potencijalnih kupaca.

Izrada newsletter obrasca

Newsletter obrazac (eng. Newsletter Template) ono je što pretplatnici primaju u svoj email sandučić.

Sigurni smo kako ste do sada vidjeli najmanje desetak različitih newslettera. Stoga, nije potrebno posebno opisivati kako newsletter obrazac izgleda.

Napomenut ćemo kako je (opet!) najvažniji SADRŽAJ poruke. Zatim slijedi DIZAJN newslettera.

Odabir alata za slanje newslettera

Postoji više desetaka softwarea (eng. SaaS – Software as a Service) za izradu newsletter kampanje. Najpoznatiji su MailChimp, GetResponse, AWeber i Constant Contact.

Ovi alati dobri su za početak Vašeg email marketinga, tj. dok još nemate troznamenkastu listu pretplatnika i dok ne šaljete više desetaka tisuća newslettera mjesečno.

Paralelno s navedenim alatima, omogućujemo i korištenje našeg internog softwarea za kreiranje newslettera i pokretanje newsletter kampanje.

Praćenje i analiza newsletter kampanje

Email marketing je mjerljiv. Iskoristite tu činjenicu!

Ukoliko ste već koristili naše usluge internet marketinga, sigurno ste primijetili kako naglasak stavljamo na analizu rezultata marketinške kampanje.

Praćenje izvedbe i analiza rezultata omogućuju nam mjerenje uspješnosti poslanog newslettera.

Newsletter marketing vs COLD EMAIL strategija

Razlika između slanja newslettera i tzv. hladne email poruke (eng. Cold Email Outreach) je golema. Cold email šalje se korisniku koji prethodno nije komunicirao s našim brendom, niti se pretplatio na naš newsletter. Ovaj tip internet marketinga možemo usporediti s tzv. hladnim pozivima (eng. Cold Calls), koje redovito primamo na naše kućne telefone (npr. pokušaj prodaje telekomunikacijskih usluga putem telefonskog poziva).

No, za razliku od telefonske prodaje koja u pravilu nije pomno planirana, cold emailing itekako jest. Primjerice, hladan email šaljemo samo onim korisnicima interneta za koje pretpostavljamo da postoji najveća šansa da će ih naši proizvodi i usluge zanimati. Stoga, ukoliko prodajemo poljoprivredne alate, nema smisla kontaktirati frizerske salone.

Dakle, prije slanja cold emaila, potrebno je istražiti tržište, složiti listu relevantnih email adresa i personalizirati poruku. Kao i kod newsletter marketinga, korištenje softwarea za automatizacija isporuke i izvještavanje o uspješnosti cold email kampanje je moguće, no nije uvijek nužno.

No, iako je slanje cold email poruka moguće i bez softwarea, ne bismo Vam to preporučili. Naime, pogrešno korištenje email servisa može rezultirati sankcioniranjem Vaše email adrese (npr. svrstavanjem Vaše pošte u SPAM sandučić), a ponekad i cijele domene.

Svrha cold emailinga je stupanje u kontakt s potencijalnim partnerima ili kupcima. U nedostatku iskustva, mnogi vlasnici biznisa suviše agresivno koriste ovu marketinšku taktiku, želeći odmah prodati svoj proizvod ili uslugu. Kao i newsletter kampanja, cold email strategija gotovo nikad nije samo jedna poruka. Primjerice, prvi hladan email šaljemo kao informaciju o postojanju našeg biznisa. Ukoliko primatelj ne odgovori na email, moguće je poslati novu poruku kao svojevrstan podsjetnik (eng. Follow-up Email). Kad pridobijemo pažnju primatelja, tek tada slijedi ponuda za kupnju naših proizvoda i usluga.

Verifikacija email adresa i čišćenje email liste

eng. Email Verification & List Cleaning

Jeste li znali da slanje email poruka i newslettera na nepostojeće ili neispravno upisane email adrese može naštetiti Vašoj reputaciji pošiljatelja. Pri tome ne mislimo na javnu reputaciju, već reputaciju IP adrese Vašeg servera. Uzevši u obzir kako se velik broj newslettera šalje na adrese koje pripadaju servisima poput Gmaila, Yahooa ili Hotmaila, jednom narušena reputacija Vaše IP adrese mogla bi uzrokovati blokiranje svih Vaših poruka upućenih na bilo koji od navedenih servisa.

To je ozbiljan problem, a koliko ga online divovi poput MailChimpa ozbiljno shvaćaju dočarava i činjenica kako bi Vaš korisnički račun na tom servisu mogao biti suspendiran ukoliko Vaša email lista nije “čista”.

Čistom email listom možemo smatrati listu koja u niti jednom trenutku nema više od 3% neispravnih, netočnih ili blokiranih email adresa. Čišćenje liste nije jednokratan zadatak, posebice ako se lista kontinuirano nadopunjuje novim email adresama. Naime, mnoge email adrese nestaju iz dana u dan, jer ih vlasnici mijenjaju novima ili se naprosto domene (serveri) deaktiviraju.

Stoga, nikad ne zaboravite očistiti Vašu email listu prije slanja email i newsletter poruka.

NOVA USLUGA

Facebook Newsletter

Facebook newsletter podrazumijeva slanje newslettera putem Facebook Messengera. Riječ je relativno novoj usluzi digitalnog marketinga, no već pokazuje odlične rezultate.

Klasičan email marketing vrlo je dobra marketinška opcija, jer postatak otvorenih newslettera može biti i do 40% ukoliko je kampanja pravilno izrađena. No, u slučaju Facebook newslettera, postotak pročitanih poruka penje se i do nevjerojatnih 80%!

Newsletter putem Messengera šalje se aktivnim pratiteljima Vaše Facebook stranice. Kažemo aktivnim, jer kao i u slučaju uobičajene newsletter kampanje, primatelji moraju dati prethodnu suglasnost za sudjelovanje u kampanji.

Pogledajte uslugu u praksi i pretplatite se na naš Facebook newsletter

Ukoliko još niste, započnite s email marketingom: podignite svijest o svom brendu među kupcima i poboljšajte ROI.

Kombinirajte email marketing s drugim marketinškim strategijama
Iako je newsletter kampanja efikasan i povoljan način oglašavanja i informiranja u online svijetu, potrebno je koristiti i druge strategije digitalnog marketinga. Primjerice, ukoliko imate web stranicu, nezaobilazan način njezine promocije su Google i Facebook oglasi. Kombinacijom tih strategija ispunit ćete svoj marketinški potencijal i ostvariti željene rezultate.
Stoga, predlažemo Vam da pogledate i naše preostale web usluge:
Izrada web stranica
Kvalitetna web stranica zlata vrijedi. To je prostor na internetu koji pripada isključivo Vašem brendu. Uz moderan CMS, samostalna izmjena sadržaja na web stranici nikad nije bila lakša.
SEO optimizacija
Optimizacija web stranice osigurava bolju poziciju stranice u rezultatima pretraživanja na Googleu. Bolja pozicija jamči i veći broj posjetitelja stranice te, posljedično, bolje rezultate prodaje.
Optimizacija konverzije
Konverzija je pojam koji označava željenu radnju posjetitelja na web stranici. Svrha optimizacije konverzije je povećanje prodaje, registracije korisnika, pretplata na newsletter ili bilo koje druge radnje na stranici.
Google Adwords
Oglašavanje na Google tražilici najefikasniji je oblik internet marketinga: oglasi se prikazuju samo onim korisnicima koji pretražuju zadane ključne riječi, a oglašavanje se plaća po kliku na oglas.
Društvene mreže
Marketing na društvenim mrežama nikad nije bio efikasniji. Oglašavanje se plaća po impresiji ili kliku na oglas, a publiku je moguće ciljati ovisno o parametrima poput dobi, spola, mjesta, interesa i dr.
Content marketing
Content marketing je marketing pomoću sadržaja. Kvalitetan sadržaj dominira internetom i njegova marketinška vrijednost je ogromna. “Content is King“, s pravom kažu stručnjaci za marketing.
Upravljanje reputacijom
Online reputacija gradi se i jača izravnom komunikacijom s postojećim i budućim kupcima Vaših proizvoda i usluga: na društvenim mrežama, forumima, stranicama za recenzije, blogovima itd.
Grafički dizajn
Vizualni identitet je važan faktor online uspješnosti. Kvaliteta izrade logotipa, promotivnih materijala, video sadržaja i drugih usluga grafičkog dizajna govore mnogo i o samoj tvrtki i njezinom brendu.