OGLAŠAVANJE NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

Marketing društvenih mreža sve je popularniji oblik online oglašavanja. Prvo, oglašavanje na mrežama uvijek je – ciljano. Oglase prikazujete samo onim korisnicima koji odgovaraju profilu Vašeg idealnog kupca. Drugo, marketing na društvenim mrežama je – povoljan. Plaćaju se samo rezultati (klikovi i impresije), a potrošnju je moguće kontrolirati.

ili idi izravno na

Zašto SOCIAL MEDIA marketing?

VELIČINA DRUŠTVENIH MREŽA

Društvene mreže, fenomen 21. stoljeća, danas su popularnije (i korisnije) nego ikad. Unatoč pokojem propustu vezanom uz upravljanje privatnim podacima korisnika, mreže NISU izgubile na značaju.

Dapače, upravo podaci koje korisnici (dobrovoljno) dijele sa zajednicom na mreži, social media marketing čine nevjerojatnom prilikom za biznise svih tipova i veličina.

CILJANO OGLAŠAVANJE

Zahvaljujući prikupljenim i obrađenim podacima korisnika društvenih mreža, online oglašavanje nikad nije bilo preciznije i jednostavnije.

Prilagodbom ciljane publike (eng. Target Audience) sukladno željenoj dobi, spolu, lokaciji, jeziku ili njihovim INTERESIMA (!), Vaši oglasi na društvenim mrežama uvijek će se prikazati samo odgovarajućim osobama.

POVOLJNO OGLAŠAVANJE

Oglašavanje na društvenim mrežama dostupno je svakom budžetu. No, kao i kod Google oglasa, na ukupne troškove kampanje uvelike utječu kvaliteta oglasa i optimizacija licitacije i isporuke oglasa.

Bolji oglasi na društvenim mrežama imat će nižu cijenu po kliku ili impresiji, a njihova isporuka targetiranoj publici bit će na zadovoljavajućoj razini.

ONLINE REPUTACIJA

Marketing društvenih mreža nije samo financijska kategorija. Iako oglašavanjem prvenstveno utječemo na bolje rezultate prodaje, ono donosi i rast popularnosti tvrtke.

Naime, dokazano je kako budući kupci imaju bolje mišljenje o brendu čiju su promociju primijetili na mrežama. Društvene mreže omogućuju izravan kontakt kupca i tvrtke, što doprinosi izgradnji povjerenja i reputacije.

Jeste li znali da…

…preko 50% korisnika interneta ima najmanje jedan aktivan profil na društvenim mrežama? Također, četvrtina korisnika društvenih mreža posjećuje svoje profile i do nekoliko puta dnevno. Iskoristite prednosti internet marketinga na društvenim mrežama i poboljšajte rezultate prodaje.

Kako odabrati najbolju društvenu mrežu za promociju svojih proizvoda i usluga?

Svrha svih društvenih mreža je komunikacija među korisnicima. No, nije svaka mreža ista niti okuplja istu publiku.

Facebook oglasi

Facebook okuplja najširu publiku i najbolja je društvena mreža za online marketing svih tipova biznisa.

Alati za Facebook marketing, poznati i kao Facebook Business Manager, omogućuju detaljno ciljanje publike, visoku isporuku oglasa i potpunu kontrolu troškova kampanje.

Facebook oglasi odlični su za LOKALNI biznis (npr. saloni ljepote).

POGLEDAJ VIŠE

Instagram oglasi

Instagram je prvenstveno platforma za dijeljenje vizualnog sadržaja (slika, videa i GIF-ova).

Korisnici na Instagramu mlađe su i srednje dobi.

Potrebno je naglasiti kako je Instagram druga najpopularnija društvena mreža u Hrvatskoj, no s tendencijom dostizanja čak i moćnog Facebooka!

Oglašavanje na Instagramu, ovisno o sektoru (primjerice, turizam i moda), može biti čak i plodonosnije od oglašavanja na Facebooku.

YouTube oglasi

YouTube je najpopularnija društvena mreža za objavu video sadržaja.

Ovu društvenu mrežu posjećuju korisnici svih uzrasta i oglašavanje na njoj može biti vrlo efikasno za sve tipove biznisa. Ipak, istraživanje pokazuje kako većina oglasa na YouTubeu pripada srednjim i velikim tvrtkama.

YouTube oglašavanje ponešto je zahtjevnije radi potrebe za izradom kvalitetnog video sadržaja i tipičnog Googleovog Pay-Per-Click modela.

Twitter oglasi

Twitter je vrlo popularna mreža za tvitanje, tj. javnu objavu kraćih poruka (nekad do 140, a danas do maksimalnih 280 znakova!) uz popratni vizualni sadržaj ili linkove.

Twitter uglavnom okuplja srednju populaciju, a oglašavanje na Twitteru funkcionira kao i na Facebooku: targetirana publika, plaćanje po učinku i kontrola troškova.

Često je cilj marketinga na Twitteru ojačati vlasiti profil, kako bi Vaše poruke doprijele do što većeg broja ljudi koji Vas prate (eng. Followers).

Pinterest oglasi

Pinterest je društvena mreža izrazito popularna među ženskom publikom.

Ova mreža, slično Instagramu, omogućuje dijeljenje vizualnog sadržaja. No, za razliku od konkurentske mreže, Pinterest omogućuje sortiranje podijeljenog sadržaja na tzv. virtualnim pločama (eng. Boards).

LinkedIn oglasi

LinkedIn je poslovna mreža s naglaskom na sadržaj vezan uz poslovni svijet.

Na njoj mnogi poduzetnici dijele svoja poslovna iskustva, a poslodavci nerijetko objavljuju oglase za posao i tako traže buduće zaposlenike svoje tvrtke.

LinkedIn je ozbiljna društvena mreža i ona u pravilu privlači korisnike srednjih godina.

Google Plus marketing

Google Plus danas je druga (ako ne i prva!) društvena mreža po broju korisnika. Razlog tomu je što svaki korisnik Gmaila, Youtubea, AdWordsa, AdSensea, pa čak i Google Mapsa, ujedno je i (pasivni) korisnik Google+ mreže. No, ova društvena mreža nije ispunila svoj puni potencijal (primarno je zamišljena kao alternativa Facebooku).

Naše istraživanje pokazalo je kako Google+ ima svoju aktivnu publiku u korisnicima srednje i starije životne dobi.

NAPOMENA: Otvaranje poslovnog profila na Google Plusu može biti korisno za SEO optimizaciju Vaše web stranice!

COMMUNITY MANAGEMENT

Oglašavanje na društvenim mrežama je efikasna, ali kratkoročna strategija. Oglasi na Facebooku, Instagramu ili YouTube mogu poboljšati rezultate Vaše prodaje i konverziju kupaca, no njihov učinak je – kratkotrajan.

Ukoliko prestanete s kontinuiranim marketingom na društvenim mrežama, vidljivost Vašeg brenda mogla bi se smanjiti.

Stoga, pored plaćenih oglasa, potrebno je razvijati i dugoročnu strategiju odnosa s Vašim klijentima, a to je – COMMUNITY MANAGEMENT.

Riječ je o kontinuiranom održavanju Vaših poslovnih profila na društvenim mrežama. To uključuje redovitu objavu kvalitetnog sadržaja, informiranje zajednice o novim proizvodima i uslugama, te komunikaciju sa zainteresiranim fanovima, tj. Vašim pratiteljima na društvenoj mreži.

Kako funkcionira marketing na društvenim mrežama?

Izrada vizualno i sadržajno kvalitetnog oglasa

Kvalitetni oglasi lako postaju popularni, tj. privlače više klikova i konverzija korisnika. Popularni oglasi pak privlače društvenu mrežu da ih češće prikazuje svojim korisnicima i to uz nižu cijenu po kliku ili impresiji (pojavljivanju oglasa).

Dakle, izrada oglasa NIJE najlakši dio marketinga na društvenim mrežama. Oglas mora biti vizualno privlačan publici kojoj je namijenjen. Poruka oglasa mora biti jasna i zanimljiva kako bi korisnike potaknula na interakciju s oglašivačem.

U suprotnom, Vaša kampanja može imati slabiji efekt, uz višu cijenu.

Ciljanje relevantne publike na društvenoj mreži

Sve su društvene mreže agregator privatnih podataka korisnika. Iako su prvenstveno namijenjene slobodnoj interakciji i povezivanju korisnika unutar zajednice (eng. Community), ponekad se čini kako je njihov primarni cilj upravo – marketing!

Zahvaljujući vrhunskim alatima za obradu (javno dostupnih i dobrovoljno podijeljenih) podataka korisnika, društvene mreže postale su optimalna platforma za plasiranje promotivnih poruka oglašivača.

Kako izgleda Vaš idealni kupac? Dolazi li iz određenog grada ili županije? Jesu li Vaši proizvodi i usluge namijenjeni isključivo ženskom ili isključivo muškom dijelu publike? Koliko godina ima Vaš idealni kupac? Kupuje li češće kod konkurencije? Koji su njegovi interesi (općenito)?

Pravilnom segmentacijom publike, Vaše oglase možemo prikazati upravo onim korisnicima društvenih mreža za koje postoji najveća vjerojatnost da će te oglase i primijetiti.

Optimizacija licitacije i isporuke oglasa

Nakon što izradimo kvalitetan oglas i odredimo ciljanu publiku, potrebno je i adekvatno optimizirati isporuku Vaših oglasa.

U suprotnom, cijela kampanja mogla bi podbaciti.

Proces oglašavanja na mrežama ima mnogo sličnosti s oglašavanjem na Googleu. Hoće li društvena mreža prikazati Vaš oglas ili oglas Vašeg konkurenta, te po kojoj cijeni, ovisi o ishodu licitacije (eng. Bidding ili Auction).

Prije pokretanja kampanje, određuje se maksimalna cijena po kliku (eng. CPC – Cost-Per-Click) ili impresiji (eng. CPM – Cost-Per-Mille) koju je oglašivač spreman platiti. Ovisno o ciljevima kampanje, bira se jedan ili drugi model naplate. Primjerice, ukoliko želite da oglas bude isporučen što većem broju korisnika, odabrat ćete plaćanje po impresiji. U tom slučaju, plaća se cijena za tisuću prikaza Vašeg oglasa.

Praćenje kampanje i izvještavanje

Često početnici u social media marketingu olako shvaćaju praćenje i analizu aktivne kampanje.

Naime, ponekad rezultati kampanje mogu biti ispod očekivanja, iako su svi koraci izrade i optimizacije oglasa zadovoljeni. Primjerice, razlog može biti u pogrešnom odabiru modela plaćanja isporuke oglasa. Također, može se dogoditi i da je istovremeno s Vašom kampanjom pokrenuta i kampanja Vašeg konkurenta, pa maksimalna cijena licitacije nije dovoljna za dostojne rezultate.

Stoga, potrebno je pratiti kampanju u realnom vremenu i, po potrebi, mijenjati zadane parametre i prilagođavati oglašavanje novonastaloj situaciji.

Uz naše izvještaje u realnom vremenu, uvijek ste informirani o napretku i rezultatima Vaše kampanje. Za Vas ćemo izraditi privatnu podstranicu na našoj web lokaciji, gdje ćete imati mogućnost praćenja tijeka kampanje i svih relevantnih pokazatelja u realnom vremenu.

Društvene mreže nezaobilazan su kanal za plasiranje Vaših marketinških poruka. Započnite s oglašavanjem – PROFESIONALNO!

Oglašavanje na društvenim mrežama je neizostavna strategija online marketinga u 2018.

Bez obzira je li Vaše poslovanje usmjereno na online prodaju ili je riječ o prodaji putem poslovnica, marketing na društvenim mrežama vrlo je koristan za poboljšanje poslovnih rezultata. Ipak, ovaj tip marketinga tek je jedan od nekoliko vrsta digitalnog i internet marketinga.

Otkrijte nove poslovne prilike koje Vam pruža online svijet. Ukoliko još nemate, preporučili bismo Vam izradu vlastite web stranice. Osim brendiranja na internetu, poslovna web stranica omogućit će Vam i ultra efikasno oglašavanje na Google tražilici i partnerskoj mreži stranica.

Stoga, predlažemo Vam da pogledate i naše preostale web usluge:

Izrada web stranica

Kvalitetna web stranica zlata vrijedi. To je prostor na internetu koji pripada isključivo Vašem brendu. Uz moderan CMS, samostalna izmjena sadržaja na web stranici nikad nije bila lakša.

SEO optimizacija

Optimizacija web stranice osigurava bolju poziciju stranice u rezultatima pretraživanja na Googleu. Bolja pozicija jamči i veći broj posjetitelja stranice te, posljedično, bolje rezultate prodaje.

Optimizacija konverzije

Konverzija je pojam koji označava željenu radnju posjetitelja na web stranici. Svrha optimizacije konverzije je povećanje prodaje, registracije korisnika, pretplata na newsletter ili bilo koje druge radnje na stranici.

Google Ads (Adwords)

Oglašavanje na Google tražilici najefikasniji je oblik internet marketinga: oglasi se prikazuju samo onim korisnicima koji pretražuju zadane ključne riječi, a oglašavanje se plaća po kliku na oglas (PPC marketing).

Email marketing

Email ili newsletter marketing jedan je od najisplativijih marketinških kanala na internetu. Po vrlo povoljnim cijenama, redoviti se newsletter šalje isključivo korisnicima koji su pristali primati ga.

Content marketing

Content marketing je marketing pomoću sadržaja. Kvalitetan sadržaj dominira internetom i njegova marketinška vrijednost je ogromna. “Content is King“, s pravom kažu stručnjaci za marketing.

Upravljanje reputacijom

Online reputacija gradi se i jača izravnom komunikacijom s postojećim i budućim kupcima Vaših proizvoda i usluga: na društvenim mrežama, forumima, stranicama za recenzije, blogovima itd.

Grafički dizajn

Vizualni identitet je važan faktor online uspješnosti. Kvaliteta izrade logotipa, promotivnih materijala, video sadržaja i drugih usluga grafičkog dizajna govore mnogo i o samoj tvrtki i njezinom brendu.